۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۹:۳۱

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان:

نتیجه حاکمیت فتنه در کشور ریختن خون شهدای هفتم تیر است

نتیجه حاکمیت فتنه در کشور ریختن خون شهدای هفتم تیر است

مشهد- عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نتیجه حاکم شدن فتنه در کشور ریخته شدن خون شهدای هفتم تیر است.

به گزارش خبرنگارمهر، آیت الله سید احمد خاتمی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: خداوند به این خون های پاک برکت داد و خون شهیدان هفتم تیر هدر نرفت و انقلاب سومی شکل گرفت که پرونده منافقان در کشور بسته شد.

وی افزود: در یک منظر اگر بخواهیم تحلیل واقع بینانه ای از این حادثه سنگین داشته باشیم این است که اگر فتنه در کشور حاکم شود خروجی آن قربانی هایی مانند شهدای هفتم تیر است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: در شرایط کنونی با سه فضا روبه رو هستیم که شامل حاکمیت حق، باطل و فتنه است که همواره یکی از آنها در جامعه وجود دارد.

خاتمی تصریح کرد: در فضای حق باید همراهی لازم را داشته باشیم و اگر اینگونه نباشد حتی حضرت علی(ع) نیز کاری از پیش نمی برد. در تاریخ ایران این فرصت طلایی که در عرصه حاکمیت حق ایجاد شده بی نظیر بوده و همه باید کمک کنند تا به آرمان انقلاب برسیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در فضای باطل اولین وظیفه این است که تلاش کنیم این حاکمیت پابرجا نماند که این اقدام جزو نهی از منکر است. مبارزات مردم پیش از انقلاب ادای این وظیفه بود.

وی گفت: نباید مردم رنگ فضای باطل را بگیرند و با توجیه رنگ جماعت شدن در صف باطل قرار گرفته و کاری برای مبارزه انجام ندهند.

خاتمی بیان کرد: فضای سوم فتنه است که غبارآلود بوده و حق و باطل با هم مخلوط می شود و زندگی در این شرایط بسیار سخت است و در این شرایط ملاک ولایت است که باید از آن پیروی کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: از ابتدای اسلام تا کنون فتنه های زیادی رخ داده که در همه آنها از مقدسات استفاده ابزاری شده و حق فراموش می شود که اتفاقات بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) و کنارگذاشتن امام علی(ع) از جمله آنان است.

وی خاطرنشان کرد: یک هفته پس از پیروزی انقلاب بی حجاب ها مقابل نخست وزیری تجمع کردند و گفتند ما می خواهیم بی حجاب بمانیم که یکی از مسئولان اعلام کردند« لا اکراه فی الدین» و در جمهوری اسلامی آزادی خواهد بود و متاسفانه استفاده ابزاری از این آیه شدو حالا ۴۰ سال پس از انقلاب با عنوان نفی حجاب اجباری مطرح می شود.

خاتمی گفت: استفاده ابزاری از مردم دیگر مشخصه دوران فتنه است که در موضوع انتخاب جانشین پیامبر(ص) این موضوع به وقوع پیوست و با وجود اینکه مردم حضرت علی(ع) را دوست داشتند به گونه دیگری جلوه داده شد تا حضرت کنار گذاشته شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهارکرد: در فتنه سال ۸۸ هم  با دادن بیانیه شماره یک، دو و چند بیانیه دیگر تلاش شد همواره بر حقوق مردم تاکید شود حال آنکه بزرگترین فرصت کشور در این فتنه سوزانده و از مردم استفاده ابزاری شد.

وی تاکید کرد: استفاده از ابراز دروغ، تخریب شخصیت و تهمت از جمله دیگر مشخصات دوران فتنه است که از زمان پیامبر(ص) تا کنون ادامه داشته است.

کد خبر 4333370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha