۸ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۵

مدیرکل محیط زیست استان قزوین:

تحقق اهداف زیست محیطی نیازمند تامین نیرو و تجهیزات مدرن است

تحقق اهداف زیست محیطی نیازمند تامین نیرو و تجهیزات مدرن است

قزوین- مدیرکل محیط زیست استان قزوین گفت: تحقق اهداف زیست محیطی نیازمند تامین نیروی انسانی و تجهیزات مدرن و به روز است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن پسندیده در همایش سراسری بازرسی، ارزیابی، عملکرد و پاسخگویی به شکایات ادارات محیط زیست استانهای کشور که با حضور مسئولان کشوری روز جمعه در سالن باغستان قزوین برگزار شد اظهارداشت: قزوین با داشتن ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و فعالیت ۴ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ از جایگاه صنعتی ویژه ای برخوردار است که در این میان توجه به محیط زیست ضروری است.

وی اضافه کرد: آلودگی هوا، آب و خاک از چالش های پیش رو در همه استانهاست و در قزوین نیز با تهدید پساب های صنعتی و بحران آب و بیابانی شدن اراضی مواجهیم که باید به آن اهمیت دهیم.

پسندیده تصریح کرد: در استان قزوین با ایجاد سایت محمدآباد به صورت متمرکز نسبت به جمع آوری بهداشتی و امحاء زباله اقدام شده و پراکندگی نقاط آلوده ناشی از زباله به حداقل رسیده است.

مدیرکل محیط زیست استان قزوین یادآورشد: باید عقب ماندگی در حوزه پسماند در استان بسرعت جبران شود و در این مسیر باید برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

پسندیده اظهارداشت: وجود باغستانهای سنتی در قزوین نعمت ارزشمندی است که باید برای صیانت از آن اقدام شود و توجه به بحران مدیریت آب از ضرورت هایی است که نیازمند تدبیر کارشناسی است.

ضرورت تامین نیرو و تجهیزات مدرن برای پاسخگویی به نیازها

وی اضافه کرد: برای صیانت از محیط زیست نیازمند تامین نیروی انسانی مورد نیاز و تجهیزات مدرن و کارآمد هستیم تا بتوانیم به اهداف خود دست یابیم.

پسندیده گفت: توجه به حقوق محیط زیست از مهمترین مسائل در حقوق شهروندی است و ما نیز در اجرای آن مصمم هستیم.

این همایش روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه خواهد یافت.

کد خبر 4333770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha