۹ تیر ۱۳۹۷، ۹:۰۳

برترین های پانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن معرفی شدند

برترین های پانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن معرفی شدند

بجنورد- برترین های پانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی با ثبت نام ۲۳۰ سر اسب ترکمن از هشت استان بعدازظهر جمعه در پارک تفریحی گردشگری بش قادراش بجنورد برگزار شد.

جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن خراسان شمالی با دو داور از کشورهای استونی و چک و حضور نماینده کمیته زیبایی فدراسیون و کارشناس و ناظر معاونت فنی فدراسیون به مدت ۱۰ ساعت برگزار شد.

در این جشنواره اسب ها در ۱۰ کلاس به رقابت پرداختند که نتایج به شرح زیر است.

دور اول، رقابت میان کره های پای مادر مادیان (آیندگان) برگزار شد که جاستینا با مالکیت روح الله کلهر مقام نخست، دیلای با مالکیت پرورش اسب الهامی مقام دوم و اما معظمی با مالکیت نگار معظمی مقام سوم را کسب کرد.

همچنین در دور دوم این رقابت میان کره های پای مادر نریان (آیندگان) برگزار شد که مقام نخست را ملکشاه با مالکیت حمید میثمی به دست آورد و منباخ امید با مالکیت امید رستگار مقدم و مینل آریابا مالکیت پرورش اسب الهامی به ترتیب مقام دوم و سوم را از آن خود کردند.

دور سوم، رقابت میان اسب های مادیان یک ساله بود که هدیه آریا دشت با مالکیت باشگاه آریا دشت نیشابور مقام نخست، الیز آریا مالک با مالکیت پرورش اسب الهامی مقام دوم و  سوفیناز سرمدی با مالکیت آسا مظهر سرمدی مقام سوم را به دست آورد.

در دور چهارم با رقابت میان اسب های یک ساله نریان، آی نور کلاته با مالکیت ابولفضل کلاته مقام نخست، آل فیروز با مالکیت بهزاد نفس پور مقام دوم و سامیار به مالکیت سام صحرایی مقام سوم را کسب کرد.

همچنین در دور پنجم رقابت بین اسب های دو ساله مادیان، مقام نخست را آترین توسکانا با مالکیت پرورش اسب کلهر، مقام دوم راگزل باشی با مالکیت محمد شریف یزدانی و مقام سوم را کژال با مالکیت پرورش اسب الهامی به دست آورد.

در دور ششم رقابت میان دو ساله های نریان برگزار شد که سهراب با مالکیت تولید و پرورش اسب علیزاده مقام نخست، آرتان لنگری با مالکیت باشگاه آرتان مقام دوم و دلنشین با مالکیت بصیر آخوند یزدانی مقام سوم را کسب کرد.

در دور هفتم نیز رقابت بین مادیان های سه الی پنج ساله برگزار شد که آلتین گل با مالکیت احسان کمالی، گوهر طلا با مالکیت علی کلاته و ماه تاج به مالکیت حسین دزقی به ترتیب مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین در دور هشتم نریان های سه الی پنج ساله به رقابت پرداختند که آرشام به مالکیت یوسف صدیقی توانست مقام نخست و سرنا بهزاد با مالکیت حسین شاهپسندی مقام دوم و  یوناتان با مالکیت مجید ترکانلو مقام سوم را از آن خود کنند.

در دور نهم نیز مادیان های پنج سال به بالا با شرکت نگار با مالکیت پرورش اسب باغ سبز، گوهرقوش با مالکیت ضیاالدین یزدانی و توران پنج  با مالکیت پرورش اسب الهامی به ترتیب مقام اول تا سوم را به دست آوردند.

در دور دهم که رده سیلمی ها بود دلشاد ۶ به مالکیت امید یزدانی مقام نخست را از آن خود کرد و همچنین زمان خان به مالکیت اصغر امینی مقام دوم و کیمر خان به مالکیت حکمت شیردل مقام سوم را به دست آورد.

گفتنی است به نفرات برتر این جشنواره به ترتیب به نفرات اول تا سوم هر دور ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال به علاوه تندیس، رزت و یک کیسه خوراک دام و هدایای غیر نقدی دیگر اهدا شد.

کد خبر 4333978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha