۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴

آغاز طرح «بشارت ۱۴۵۲» از امروز

آغاز طرح «بشارت ۱۴۵۲» از امروز

دوازدهمین دوره طرح ملی و قرآنی کشور، امسال با عنوان بشارت ۱۴۵۲ با ویژگی‌های خاص از امروز ۹ تیر در همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوازدهمین دوره این طرح از امروز ۹ تیر در همه شبکه‌های قرآنی رادیویی و تلویزیونی آغاز شد و همه مؤسسات و نهادهای مردمی و دولتی با این طرح در ارتباط بوده و در فضای مجازی نیز امکان ثبت‌ نامشان وجود دارد.

محور طرح در سال جاری، حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم است.

طرح‌های گذشته شامل حفظ یک یا دو سوره از قرآن کریم بود که از نظر حجمی بیش‌ از نصفی از یک جزء قرآن را شامل می‌شد، اما به‌خاطر اینکه از سخن مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت میلیون‌ها حافظ قرآن، حدود شش‌سال می‌گذرد، ستاد راهبری حفظ قرآن کریم در سال ۹۶ تصمیم گرفت که از سال ۹۷ در یک بازه پنج‌ساله برنامه‌های متمرکز و همگامی را در این راستا اجرا کند.

گفتنی است این طرح که از ۱۲ سال گذشته تاکنون  به اجرا درآمده است، اولین طرحی است که به‌صورت رسانه‌ای و تلویزیونی شروع شده، البته این طرح ادامه‌دهنده طرح‌های قرآنی رادیو قرآن به نام‌های «آیه‌های زندگی» و «قرآن، کتاب آسمانی» است.

این طرح در فصل تابستان از انتهای قرآن از سوره مبارکه ناس تا سوره مبارکه زلزال، در فصل پاییز بخش دوم حفظ از سوره مبارکه طارق تا سوره مبارکه بیّنه و در فصل زمستان نیز بخش سوم حفظ، از سوره مبارکه نبأ تا سوره مبارکه بروج، آموزش و حفظ جزء سی‌ام را در بر خواهد داشت.   در هر سه فصل، ۱۴ سوره حفظ می‌شود که در کلاس‌های آموزشی طی ۵۲ برنامه به مخاطب ارائه می‌شود.  

کد خبر 4334125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha