۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۱۰

سرپرست دبیرخانه کانون مساجد کرمانشاه خبر داد

۵۵۲ کانون فرهنگی مساجد کرمانشاه میزبان اجرای طرح اوقات فراغت

۵۵۲ کانون فرهنگی مساجد کرمانشاه میزبان اجرای طرح اوقات فراغت

کرمانشاه_سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان کرمانشاه از برگزاری طرح اوقات فراغت در کانون‌های مساجد استان خبر داد و گفت: ۵۵۲ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان مجری این طرح ملی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر،  مصطفی قبادی امروز شنبه در نشست خبری با اشاره به برنامه ‌ای اوقات فراغت و تابستانی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار داشت: در طول ۲۵ سال فعالیت این ستاد، اقدامات قابل توجهی در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در سطح مساجد سراسر کشور صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه مساجد باید به عنوان محور تمام فعالیت‌های ملی و مذهبی باشد، افزود: ۵۵۲ کانون فرهنگی و هنری در سطح استان مجری طرح اوقات فراغت هستند که از این تعداد ۵۲۳ کانون عمومی و ۲۹ کانون نیز تخصصی بوده و همچنین ۲۱۳ کانون آن شهری و  ۳۳۲ کانون روستایی است.

سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: برای طرح اوقات فراغت در حوزه هنری کلاس‌های تئاتر، سرود، عکاسی، فیلمبرداری، در برنامه‌های ورزشی رشته‌های فوتبال، فوتسال، شطرنج، تنیس روی میز، شنا، فوتبال دستی، در بخش علمی آموزش کامپیوتر، زبان خارجی، امداد ونجات و کمک‌های اولیه و در حوزه دینی در رشته‌های آموزش قرآن، روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و تفسیر برنامه‌هایی در قالب کلاس‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی از برگزاری اردوهای سیاحتی تفریحی زیارتی و برنامه‌های متنوع دیگر در این طرح خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به حضور در این طرح می‌توانند برای ثبت‌نام به کانون مساجد مراجعه کنند.

قبادی با بیان اینکه در طرح اوقات فراغت سال جاری ستادهایی با هدف ایجاد هماهنگی بین نهادهای شهرستان و استفاده از ظرفیت‌های موجود پیش‌بینی شده است، افزود: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان، کانون معین و کانون‌های برتر شهرستان، فعالان فرهنگی و اجتماعی که برنامه‌های اوقات فراغت را نظارت و پیگیری می‌کنند از اعضا این مجموعه هستند.

سرپرست دبیرخانه کانون مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: این برنامه‌ها با رویکرد تربیتی با توجه به سه اصل اثرگذاری، جذابیت و استمرار و توزیع بسته‌های محتوایی و نهج البلاغه ویژه کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید شاهرخ دایی‌پور گفت: این شهید بزرگوار مسئول کانون فرهنگی هنری بیت‌الاحزان بود که دارا بودن روحیه مسجدی از برجسته‌ترین شاخصه این شهید است.

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری نیز از دیگر خصوصیات شهید بود، بیان داشت: سردار دایی‌پورانسانی سالم، تربیت شده دفاع مقدس و از یادگاران روزهای جنگ بود.

کد خبر 4334331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha