۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۸

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه خبر داد

بهره‌برداری از ۲۰۰واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله‌زده

بهره‌برداری از ۲۰۰واحد مسکونی مددجویان در مناطق زلزله‌زده

کرمانشاه- مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از بهره‌برداری ۲۰۰واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده در فاز اول خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امید قادری در جمع خبرنگاران از افتتاح ۲۰۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده، خبر داد و اظهار داشت: این آیین روز دوشنبه ۱۱ تیرماه در محل روستای مشکنار شهرستان سرپل ذهاب با حضور مقامات کشوری و استانی به همت سازمان بهزیستی، جهادگران بسیج سازندگی و بنیاد مسکن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فرایند ساخت مسکن مددجویان افزود: عملیات احداث واحدهای مسکونی مددجویان زلزله‌زده پس از مداخلات مددکاری، آماده سازی و مشاوره خانوار جهت ساخت و صدور مجوز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آغاز شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ واحدمسکونی تخریبی مددجویان شناسایی شده که یک هزار و ۳۸۰ واحد تخریبی نوع یک و به شدت آسیب دیده هستند.

وی از بازسازی ۲۰۰ واحد مسکن مددجویی در فاز اول توسط سازمان بهزیستی خبر داد و خاطرنشان کرد: با افتتاح ۲۰۰ واحد دیگر در فاز دوم، ۴۰۰ واحد آماده واگذاری شده است.

دکتر قادری تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان آبان‌ماه امسال کار احداث واحدهای مسکونی مددجویان روستایی آسیب دیده زلزله به پایان می رسد و بازسازی مسکن مددجویان در شهرها هم ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول بااشاره به اعتبار ساخت مسکن مددجویان، بیان داشت: در این راستا کمک بلاعوض سازمان بهزیستی ۱۰ میلیون تومان، تسهیلات بنیاد مسکن در روستاها ۳۰ میلیون تومان، در شهرها ۴۰ میلیون تومان بوده است که بنیاد مسکن ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و سازمان بسیج سازندگی هم به تناسب نیاز واحد از ۵ الی ۱۰ میلیون هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه پرداخت کمک هزینه بلاعوض، معافیت انشعابات و صدور پروانه ساخت، نظارت بر احداث و رعایت اصول مناسب سازی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی را از اقدامات سازمان بهزیستی در راستای رعایت مقاوم سازی واحدهای مسکونی مددجویان عنوان کرد.

کد خبر 4335173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha