۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۹:۱۰

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:

۳۵ هزار نوآموز کرمانشاهی سنجش می‌شوند

۳۵ هزار نوآموز کرمانشاهی سنجش می‌شوند

کرمانشاه_ مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از آغاز طرح سنجش نوآموزان از دوم تیر ماه خبر داد و گفت: در این طرح ۳۵ هزار نوآموز بدو ورود به مراکز دبستانی و پیش‌دبستانی سنجش می شوند.

مجید یزدان‌پناه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان اظهار داشت: ۳۴ پایگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در کرمانشاه در نظر گرفته شده است که از دوم تیر ماه کار خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این میان یک پایگاه تخصصی به صورت ثابت ارائه خدمت می کند، افزود: ۲۱ پایگاه اولیه و ۱۳ پایگاه سیار برای سنجش نوآموزان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: دانش آموزان در این طرح از نظر بینایی، شنوایی، بهداشت دهان و دندان، هوش و سلامت جسمانی مورد بررسی و معاینه قرار می‌گیرند.

یزدان‌پناه از تلاش برای انجام سنجش ۳۵ هزار نوآموز بدو ورود به مراکز دبستانی و پیش‌دبستانی خبر داد و گفت: والدین این نوآموزان برای انجام مرحله پیش ثبت‌نام فرزندانشان باید برگه سنجش آمادگی تحصیلی را همراه داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه نوآموزان با ۶ سال سن تمام، در این طرح سنجش می‌شوند خاطرنشان کرد: آن دسته از نوآموزانی که اختلال آنها تشخیص داده شوند به بخش‌های تخصصی ارجاع می‌شوند.

کد خبر 4335984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha