۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۵۱

شاهین‌طبع در نشست خبری:

مسائل فنی بسکتبال با من؛ مسئولان پاسخگوی وضعیت سالن باشند

مسائل فنی بسکتبال با من؛ مسئولان پاسخگوی وضعیت سالن باشند

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران بعد از پیروزی تیمش مقابل قزاقستان، از وضعیت سالن آزادی به شدت انتقاد کرد و به عملکرد تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه طعنه زد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهران شاهین‌طبع پس از برد تیم ملی بسکتبال مقابل قزاقستان با حضور در نشست خبری با انتقاد از وضعیت سالن بسکتبال آزادی گفت: اجازه بدهید پیش از مسائل فنی، در مورد وضعیت سالن صحبت کنم و شرایط خیلی بدی که برای بازی امروز داشتیم. سؤالم این است که آیا واقعاً چنین شرایطی برای تیم ملی یک کشور که در رقابت های انتخابی جام‌جهانی حضور دارد، شایسته است؟

وی به حضور تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی اشاره کرد و گفت: ما یاد گرفته‌ایم که با همه مسائل احساسی رفتار کنیم؛ برای تیمی (تیم ملی فوتبال) که در جام‌جهانی سه پاس متوالی نداد، دو گل به ثمر رساند که یکی از آنها به لطف بازیکن حریف بود و دیگری هم به کمک تلویزیون؛ این همه تبلیغات به راه می‌اندازیم و شرایط را همه‌جوره مهیا می‌کنیم، اما برای تیم ملی کشورمان که در خانه بازی می‌کند، شرایط را مهیا نمی‌کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با تأکید بر اینکه مسائل فنی را به طور کامل به گردن می‌گیرد اما در مورد مسائل سالن مسئولان باید پاسخگو باشند، تصریح کرد: واقعاً شرایط سالن باید چنین باشد؟ من اگر مسئول بودم، اجازه نمی دادم چنین شرایطی برای تیم ملی حاکم باشد. ما بعد از چند سال نمی‌توانیم شرایط مناسبی برای بسکتبال ایجاد کنیم؛ آنگونه که در خانه با آرامش بازی کنند؛ این مشکل اصلی ماست که مسئول درست حسابی نداریم تا پاسخگوی این وضعیت باشد.

شاهین‌طبع با تأکید دوباره بر اینکه وضعیت سالنی که میزبان تیم ملی کشور است، نباید این‌گونه باشد، افزود: علاوه بر بازیکنان ملی‌پوش و نمایندگان رسانه‌ها، شاهد تعداد زیادی تماشاگر در سالن بودیم؛ اینکه شرایط را برای این همه آدم مهیا نمی‌کنیم، بی‌ارزشی برای آنهاست.

وی با بیان اینکه پول ورزش جایی خرج می‌شود که احساسی است، اظهار داشت: بازیکن ما نمی‌تواند در این سالن نفس بکشد، آن وقت در این شرایط به مسائل فنی انتقاد می‌کنند. ما در قطر در سالنی بازی کردیم که صد درصد استاندارد بود، اما اینجا چطور است؟ اگر هم در این سالن اتفاقی بیفتد، آدمی هست که گوشش را بِبُرند؟

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: گاهی باید حمله کرد به این همه بی‌عدالتی و بی‌توجهی که نسبت به رشته‌هایی مثل بسکتبال می‌شود. من از بازیکنانم به خاطر زحمتی که می‌کشند، تشکر می‌کنم؛ توانایی آنها بالاست، در دیدار امروز در کار دفاعی بسیار خوب بودند.

وی همچنین در مورد دیدارهای تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی افزود: در این مرحله باید با تیم‌هایی مثل استرالیا و ژاپن بازی کنیم که بی‌نهایت شرایط خوبی دارند. تیم ایران نیاز به کار دارد. ما باید در ادامه در بازی‌های آسیایی حضور پیدا کنیم. امیدواریم چه من و چه مربی دیگری کنار تیم باشد، نتایج خوبی بگیرد.

شاهین‌طبع در مورد خداحافظی اوشین ساهاکیان اظهار داشت: امروز بسکتبال ملی ایران شاهد خداحافظی یکی از بهترین‌های خود بود که برای بسکتبال زحمت زیادی کشید. خاطرات زیادی با اوشین داریم، امیدوارم بازیکنانی باشند که بتوانند جایگزین خوبی برای او باشند و با غیرت و تعصب بازی کنند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران با بیان اینکه اردوی صربستان تأثیر خوبی روی آمادگی تیم ملی گذاشت، افزود: در دیدار امروز و به غیر از چهار، پنج دقیقه، در سایر زمان ها ملی‌پوشانمان خیلی خوب بودند، اما متأسفانه این بازی پخش مستقیم نداشت. تا آنجا که من می‌دانم روز بازی از طرف برگزارکنندگان مسابقات مشخص می‌شود، اما ساعت بازی با هماهنگی فدراسیون و مسئولان صدا و سیما است که آنها هم پخش مستقیم را ترجیح دادند.

وی با بیان اینکه مسابقات جهانی مثل سابق به صورت تورنمنتی برگزار نمی‌شود و چند هفته و ماه، تیم‌های شرکت‌کننده را درگیر می‌کند، گفت: قبلاً هم گفته‌ام و باز هم می‌گویم نیاز داریم بازیکنانی لایق به تدریج به ترکیب تیم ملی اضافه شوند تا پشتوانه بازیکنان خوب فعلی باشند. ما زمان‌های زیادی را در بسکتبال از دست داده‌ایم که غیرقابل جبران است.

کد خبر 4336766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha