۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۲۱:۳۹

توسط فیلمساز شیرازی؛

مستند«ستارگان خلیج فارس»در کنداکتور سیما قرارگرفت/روایت ۷غواص جنگ

مستند«ستارگان خلیج فارس»در کنداکتور سیما قرارگرفت/روایت ۷غواص جنگ

شیراز- مستند «ستارگان خلیج فارس» ساخته فیلمساز شیرازی از ۳ شبکه سیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم مستند «ستارگان خلیج فارس» به کارگردانی علی خائف، سه شنبه ۱۲ تیرماه جاری ساعت ۱۰.۱۰ از شبکه سه، ساعت ۱۳.۲۰ از شبکه شما و ساعت ۱۷ و ده دقیقه از شبکه استانی خلیج فارس به روی آنتن می رود.

مستند «ستارگان خلیج فارس» روایت ۷ غواص جانباز است که به یاد رفقای شهید خود فاصله بین دو جزیره را شنا می کنند؛ این مستند روایت این کوشش است.

این مستند توسط مرضیه مهربانی نیا(مجری طرح)، علی خائف(تهیه کننده و کارگردان)، مرتضی کیوانی زاده، علی خائف، حمیدرضا دهقانی(تصویربرداران)، سید حسین آزادی(تدوین) به سفارش سیمای استانها در شبکه خلیج فارس تهیه شده است.

علی خائف متولد ۱۳۵۸ شیراز فعالیت های خود را در زمینه فیلمسازی با گذراندن دوره یکساله فیلمسازی در سال ۱۳۷۶ در انجمن سینمای جوان(دفتر شیراز) آغاز کرد و در ادامه پس از گذراندن دوره یکساله بازیگری فیلم در سال ۱۳۷۸ در جهاد دانشگاهی شیراز به عضویت در گروه تئاتر مهر در شیراز در آمد.

در کارنامه هنری این فیلمساز شیرازی کارگردانی تئاتر مصاحبه، کارگردانی تئاتر گربه باز، کارگردانی تئاتر پیش از صبحانه و عضویت در کانون فیلم شیراز(وابسته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس) قرار دارد.

او که دوره فیلمنامه نویسی حرفه ای در حوزه هنری تهران،  شرکت در کارگاه مستند سازی سینمای مستند سوییس(خانه هنرمندان – تهران۱۳۸۳) را گذرانده، فارغ التحصیل دوره کارشناسی کارگردانی تلوزیون از دانشگاه صدا وسیما و فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد تهیه کنندگی تلویزیون از دانشگاه صداوسیما است.

خائف که تاکنون فیلم های داستانی، مستند و تجربی متعددی ساخته که رادیو، آدم و گچ، شب زده گان، به رنگ، به آرامی دور شو، روسری قرمز و... ۲ اثر بلند با نام های مسافر تهران و خالو کریم را کارگردانی کرده است.

او که حضور در ۳ دوره هفته فیلم و عکس انجمن سینمای جوان شیراز و کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی با فیلم به رنگ را در کارنامه هنری خویش دارد موفق شده در بیش از ۱۲ جشنواره فیلم حضور داشته باشد که آخرین آن رقابت در جشنواره پروین اعتصامی با فیلم «گامالون» و نامزدی بهترین فیلم مستند در سال ۱۳۸۷ بود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خائف، فیلم مستند ستارگان خلیج فارس را سال ۱۳۹۶ در شبکه استانی خلیج فارس تهیه و تولید کرده است.

کد خبر 4336830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha