۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۱

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

۹۳هزار تعاونی در ۱۶ گرایش اصلی در کشور فعال هستند

۹۳هزار تعاونی در ۱۶ گرایش اصلی در کشور فعال هستند

خمین- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۹۳ هزار تعاونی در ۱۶ گرایش اصلی و ۱۱۱ گرایش فرعی در بخش های صنعت، کشاورزی، مسکن، معدنی، خدمات و... در کشور فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید کلانتری عصر روز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در جمع خبرنگاران در خمین اظهار داشت: در سال گذشته به رغم همه محدویت هایی که وجود داشت، تعاونی ها در کشور هم از نظر تعداد و هم از لحاظ تعداد اعضا بین شش تا ده درصد رشد داشته اند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امیدواریم در شرایط تحریم تعاونی ها توجه ویژه به نقش و مسئولیت خود داشته باشند و برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال فعالیت کنند.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال روستایی، تعاونی ها در طرح روستا تعاون آمادگی مشارکت دارند، روستا تعاون طرحی است که برمبنای آن یا تعاونی هایی که در روستا هستند به دنبال تولید جدید یا افزایش تولید و یا توسعه خط تولید و ایجاد اشتغال جدید می روند و یا در روستاهایی که زمینه شکل گیری تعاونی جدید است، تعاونی های جدیدی تاسیس می شوند و این کار را دنبال می کنند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: تاکنون سه هزار تعاونی متقاضی بهره مندی از طرح های اشتغال روستایی پایدار هستند که طرح ها در سطح کارگروه های اشتغال استانی و در بانک ها در دست بررسی است. در استان مرکزی هم بیش از ۵۰ درصد طرح هایی که بررسی شده در قالب طرح تعاونی است.

کلانتری خاطرنشان کرد: بالغ بر ۵۵۰تعاونی در کشور خود را دارای ظرفیت دانش بنیان می بینند، اما آن هایی که به تایید ما و صنایع رسیدند ۱۵۵مورد هستند که به عنوان تعاونی های دانش بنیان رسمی شناخته شده اند.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: از جمله مهمترین عواملی که موجب توفیق تعاونی ها می شود، کار جمعی و هم افزایی است.

کد خبر 4337755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha