۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۹:۳۰

شبیه‌سازی لیگ ملت‌ها در ایران شدنی نیست؛

کارخانه: فدراسیون در لژیونرشدن بازیکنان تیم ملی والیبال دخالت کند

کارخانه: فدراسیون در لژیونرشدن بازیکنان تیم ملی والیبال دخالت کند

کارشناس والیبال بر این باور است لژیونر شدن بیش از اندازه بازیکنان باعث کاهش کیفیت لیگ برتر می شود و فدراسیون نباید به همه اجازه رفتن بدهد!

به  گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی والیبال ایران در دو ماه پیش رو باید در سه رویداد شرکت کند، ابتدا بازی‌های آسیایی جاکارتا، سپس حضور در تورنمنت اسلوونی  و در نهایت شرکت در رقابت‌های جهانی. ملی پوشان پس از اعزام به جاکارتا بازگشتی به ایران نخواهند داشت و از آنجا راهی اسلوونی خواهند شد.

مصطفی کارخانه در گفتگو با خبرنگار مهر درباره حضور تیم ملی در سه رقابت متوالی گفت: در والیبال فشار تمرینات به اندازه حضور در رقابت‌ها است، فرض را بر این بگذاریم که تیم ملی در حال تمرین کردن است. والیبال مانند فوتبال نیست که رقابت‌ بسیار داشته باشد. تصمیمی است که گرفته شده است و باید به آن احترام گذاشت.

او در ادامه افزود: قطعا کولاکوویچ و همکارانش همه جوانب را آنالیز، تجزیه و تحلیل کرده اند و بهترین تصمیم، که حضور در تورنمنت اسلوونی بوده است را گرفته اند. شرکت در بازی‌های آسیایی نیز که تصمیم فدراسیون والیبال نبوده است و کمیته ملی المپیک این تصمیم را گرفت چرا که در این مدت هزینه هایی را برای والیبال داشته اند و حال می خواهند نتیجه را ببینند. امتیازِ مدال طلاِ تیم ملی والیبال برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ارزشمند است.

کارشناس والیبال در ادامه به رقابت‌های جهانی اشاره  و خاطر نشان کرد: پس از این دو رویداد، مسابقات جهانی را در پیش داریم که تیم ملی حتما باید در آن حاضر و از اعتبار والیبال ایران دفاع کند. پس از کسب تجربیات بسیار حال باید در مسابقات جهانی آن را اجرایی و تثبیت کنیم تا قابلیت‌های والیبال ایران را به دنیا نشان دهیم.

کارخانه افزود: باید ظرفیت‌ها را افزایش بدهیم و آمادگی ذهنی و روانی را بالا ببریم. مردم و مسئولان خوشبینانه نگاه کنند. امیدوارم که تصمیمات خوبی گرفته شده باشد.

او درباره لژیونر شدن بازیکنان تیم ملی نیز گفت: لژیونر شدن برای بازیکنان خوب است اما نه اینکه باعث کاهش سطح کیفیت لیگ شود و مردم از والیبال زده شوند. تمام بازیکنان که نمی توانند بروند، اگر سطح کیفی لیگ کاهش یابد مردم و مسئولان دیگر استقبالی از والیبال نخواهند داشت و هزینه ای نمی شود. یک مقدار باید جاذبه ها و انگیزه ها در سطح باشگاه ها باقی بماند. فدراسیون باید کمی دخالت داشته باشد و به همه اجازه رفتن ندهد مخصوصا به جوانان؛ چون جوانان اگر بروند ممکن است خدایی ناکرده اسیر حاشیه شوند!

کارخانه در پاسخ به این سوال که آیا شبیه سازی برگزاری مسابقات لیگ مانند رقابت‌های لیگ ملت ها خوب است یا خیر؟ گفت: خیر خوب نیست زیرا در شهرستان‌ها شرایط  برای برگزاری یک مسابقه مهیا نیست چه برسد به برگزاری چند رقابت. این کار نه پسندیده است و نه اجرایی، راه های بهتری برای برگزاری رقابت‌های لیگ وجود دارد و  باید به ظرفیت، توانمندی و قابلیت شهرها نگاه کرد.

کد خبر 4340186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha