۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۶:۳۷

نماینده بوشهر در مجلس:

جوانان استان بوشهر برای اشتغال توانمندسازی شوند

جوانان استان بوشهر برای اشتغال توانمندسازی شوند

بوشهر - نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان استان بوشهر برای اشتغال توانمندسازی شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری ظهر شنبه در آئین تودیع معارفه مدیران کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر اظهار داشت: امروز پایه اشتغال در کشورهای پیشرفته بحث مهارت و فن آوری است.

وی بر لزوم توسعه برنامه‌های مهارت‌افزایی در جامعه تاکید کرد و افزود: در کشور ما متاسفانه آن طور که باید به موضوع ترویج فرهنگ مهارت‌افزایی و توانمندسازی افراد اهتمام داده نشده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اشتغال و بیکاری دغدغه بزرگ امروز کشور است و برنامه‌های زیادی در راستای کاهش این دغدغه تدوین شده است.

وی با اشاره به وجود فارغ‌التحصیلان بدون مهارت در سطح کشور، گفت: طرح مهارت آموزی ویژه دانشجویان درحال اجرا است که آنها موظف به دریافت گواهینامه مهارت می‌شوند که در قانون ششم توسعه این مهم لحاظ شده است.

حجت‌الاسلام خدری خواستار تلاش مضاعف برای توسعه اشتغال و رفع بیکاری شد و بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح و دیگر طرح های مهارت آموزی با کاهش رشد بیکاری در جامعه روبرو باشیم.

وی تاکید کرد: توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای یکی از مهمترین برنامه‌های دولت و مجلس باید باشد و با هدف حل مشکل بیکاری در جامعه باید دوره‌های آموزشی و مهارتی متنوعی برگزار شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مهارت به عنوان یکی از پیشنیازهای اصلی اشتغال محسوب می‌شود و باید افراد برای اشتغال با مهارت‌افزایی توانمند شوند.

در این آئین ضمن تقدیر از تلاش‌ها و خدمات عبدالرسول کازرونی مدیرکل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، عبدالمجید دوراهکی به‌عنوان مدیرکل جدید این دستگاه معارفه شد.

کد خبر 4340924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha