۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۱۰

آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

تسلیم شدن در برابر دشمن خسارت‌بارتر است/غلبه بر مشکلات باثبات قدم

تسلیم شدن در برابر دشمن خسارت‌بارتر است/غلبه بر مشکلات باثبات قدم

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه تسلیم شدن در برابر دشمن به‌مراتب خسارت‌بارتر است، گفت: تجربه چهل‌ساله نشان داده که باثبات قدم و ایستادگی بر مشکلات غلبه پیدا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر شنبه در شورای اداری لرستان که با حضور وزیر اطلاعات برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) و تفسیر آن از سوی ابوذر اظهار داشت: ابوذر در نامه ای می نویسد به محبوب ترین کسی که نزد شماست بدی نکنید و محبوب ترین شخص نسبت به همه خود انسان است، پس هر گاه انسان معصیت کند به خودش بدی کرده است.

باید سجده شکر نعمت امنیت را به جای آوریم

وی با بیان اینکه هرگاه انسان معصیت کند در واقع نعمت های خدا را کفران و ناسپاسی کرده است، تصریح کرد: خداوند نعمت های فراوانی به انسان ارزانی داشته است، از جمله نعمت هدایت، سلامت، امنیت، ولایت و وحدت.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: ما باید سجده شکر نعمت امنیت را به جای آوریم چراکه امنیت مهم ترین مولفه در همه امور و کارها است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد بابیان اینکه امنیت موجب شکوفایی اقتصادی، فرهنگی و فعالیت‌های اجتماعی می‌شود، افزود: بزرگ‌ترین نعمت که در سایه انقلاب از آن برخوردار هستیم نعمت امنیت است و اگر هرروز و هرلحظه به خاطر امنیت حاکم بر کشور سجده شکر به‌جای آوریم شایسته است.

ولایت چراغ راه هدایت است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه خداوند نعمت های مادی و معنوی فراوانی به ما داده است، افزود: نعمت های مادی قابل شمارش نیستند مهم نعمت های معنوی هستند که ما باید قدر آن را بدانیم.

وی نعمت هدایت و ولایت را از دیگر نعمت های معنوی برشمرد و بیان داشت: خداوند ما را آفرید و هدایت کرد و نعمت هدایت را از دو راه عقل و طریق پیامبران به ما ارزانی داد چرا که اگر غیر این بود انسان در ضلالت و گمراهی به سر می برد.

آیت الله میرعمادی ولایت را چراغ راه هدایت برشمرد و گفت: پس از پیامبران، خداوند نیز پرچمداری به نام ولایت علم کرد که اگر این نعمت نبود بشر به گمراهی می رفت. رهبر معظم انقلاب با هوشیاری خود تمامی نقشه های دشمنان را خنثی می کند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینگه بزرگترین نعمت، نعمت ولایت است؛ افزود: اساس اسلام بر نعمت ولایت استوار است و امروز وظیفه ما شکرگزاری و قدرشناسی نسبت به نعمت های الهی است.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب، رهبری آگاه، هوشیار، تیزبین، عادل و مرجع تقلید است که با هوشیاری خود تمامی نقشه های دشمنان را خنثی می کند.

شکرانه نعمت های الهی با تلاش برای خدمت به مردم

وی با اشاره به اینکه شکرانه نعمت ها سه چیز است؛ نخست توجه به خدا، یاد خدا و اتکا و اعتماد به خدای متعال ادامه داد: اگر خدا بخواهد کاری بشود، می شود و اگر نخواهد هرکاری کنیم بی فایده خواهد بود؛  باید باور بر این داشته باشیم که خدا ما را یاری می کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد دومین شکرانه نعمت های الهی را تلاش و کوشش برای خدمت به مردم دانست و اظهار داشت: نظام اسلامی، نظام خدمت به مردم است و خدمت به مردم خود زمینه ساز شکرگزاری نعمت های خداوند متعال است.

آیت الله میرعمادی ثبات قدم و ایستادگی در برابر دشمن را سومین مولفه شکرگزاری نعمت های الهی عنوان کرد و گفت: امروز دشمن اصلی ما آمریکا با فشار روانی و تحریم اقتصادی دو هدف عمده را دنبال می کند،  یکی جدا کردن مردم از نظام و دوم نشان دادن این مطلب که تنها راه نجات کشور از مشکلات اقتصادی تسلیم شدن است.

تسلیم شدن ضررش به مراتب دردناک تر و خطرناک تر است

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال انحصار و سلطه بر ملت های جهان است،  تصریح کرد: دشمن اینگونه نشان می دهد که تنها راه نجات از وضعیت نیز این است که تسلیم شوید، در حالیکه تسلیم شدن ضررش به مراتب دردناک تر و خطرناک تر است.

نباید افتخارات گذشته خودمان را فراموش کنیم و دست از افتخارات گذشته بکشیم

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه نباید افتخارات گذشته خودمان را فراموش کنیم و دست از افتخارات گذشته بکشیم، افزود: تجربه چهل ساله نشان داده که با ثبات قدم و ایستادگی بر مشکلات غلبه پیدا می‌کنیم.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: نمونه این ایستادگی و ثبات قدم، هشت سال دفاع مقدس است که از نظر امکانات و نیرو پایین بودیم ولی توانستیم پیروز شویم و یک وجب از خاک ایران اسلامی را به دشمن ندادیم.

کد خبر 4340980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha