۱۶ تیر ۱۳۹۷، ۲۲:۵۳

استاندار خراسان رضوی:

حجاج باید نماینده و سفیران امام رضا(ع) باشند

حجاج باید نماینده و سفیران امام رضا(ع) باشند

مشهد-استاندار خراسان رضوی گفت : حجاج باید سفیران و نمایندگان واقعی امام رضا (ع) باشند.

به گزارش خبرنگارمهر، علی رضا رشیدیان شنبه شب در جمع کارگزاران حج ۹۷  اظهار کرد:حاجیان سفیر امامی هستند که مظهر علم و عالم آل پیامبر (ص) و مظهر گفتگو است وشما باید به معنای واقعی در این سفر حج نماینده و سفیر این امام باشید و در آنجا با همین روحیه زمینه تعامل و پیوند را ایجاد کنید.

وی افزود:در شرایطی که  آمریکا تلاش می کندراه های ارتباط و تعامل ما با کشورهای دیگر راقطع کند ، حج ظرفیتی برای برقراری ارتباط و تعامل بین کشورهای اسلامی و رساندن پیام انقلاب اسلامی در حوزه منطقه ای، جهان اسلام و بین الملل است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: ممکن است در برخی مسائل با سایر گروه های جهان اسلام اختلاف نظر داشته باشیم که امری طبیعی است اما وحدت و انسجام و اتحاد ملت های مسلمان به معنای دست برداشتن از اعتقادات مذهبی خود است و این ایام فرصتی می باشد برای تاکید  بر محورهای وحدت امری که نیاز ضروری جهان اسلام است.

رشیدیان تصریح کرد : پیش بینی های لازم برای برقراری نظم ، امنیت و حفاظت از برقراری اعمال حجاج به بهترین شکل باید انجام شود و موضوع برائت از دشمنان و کفار که روح حج است هم از سوی روحانیون و مدیران کاروان ها تبیین شده و با جدیت برگزار شود.

وی ادامه داد : نظام جمهوری اسلامی با نفی شرق و غرب و اتکا به ارزش های دینی وملی نگاهی جدید را مطرح کرده از این رو آمریکا تمام قدرت و امکانات خود را برای شکست این تفکر به کارگرفته است .

استاندار خراسان رضوی گفت: چرا حضور زنان ما در دانشگاه ها ، حوزه های علمیه و مسئولیت های اجرایی و بسیاری دیگر از بخش ها که با حفظ کرامت و شان آنان منطبق است ،  همه نادیده گرفته شده و شبکه های معاند و وابسته آنان  فقط بر روی ورود به ورزشگاهها متمرکز شده اند.

رشیدیان تصریح کرد :ایجاد مساله وتردید در بحث کارآیی و کارآمدی نظام و ایجاد ناامیدی وعدم اعتماد در مردم و القای بی آینده بودن مردم در این شرایط اقتصادی و توسعه و تقویت این تفکر که حاکمیت قدرت و طرحی برای حل مشکلات مردم ندارد، محورهای مقابله امروز دشمن است.

وی بیان کرد: با توجه به فرمایشات  امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری  که بارها تاکید کرده اند که حجاج از فرصت حج برای تقویت معنویت بهره برده و این زمان را در بازارها اتلاف نکنند و لزوم توجه به شرایط اقتصادی کنونی،  از هزینه کرد ارز برای خرید کالاهای خارجی و ورود آنها به عنوان سوغات به کشور حتی المقدور پرهیز کنید.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد : برای خرید سوغات هماهنگی های از سوی حج و زیارت استان بابخش های مرتبط صورت گرفته تا فهرست کالاهایی که می تواند به عنوان سوغات در اختیار حاجیان قرار گیرد در همین جا با کیفیت و قیمت مناسب سفارش داده شده و تامین شود و قبل از بازگشت حجاج به آنها تحویل شود.

رشیدیان اظهار کرد: باید در سفر حج به  شیطنت ها و دخالت های آمریکا و صهیونیست ها در منطقه چون یمن و بحرین ، عراق و فلسطین و غیره وابعاد آن توجه کرد و کاروان های حجاج خراسان رضوی به دلیل آنکه  حاملان پیام امام رضا (ع) امام مهربانی ها هستند بایدبیشتر به این مباحث و تعامل و ارتباط با مسلمانان توجه کنند.

کد خبر 4341145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha