۱۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵

استاندار تهران مطرح کرد؛

صرفه جویی ۳۰۰ مگاواتی برق در تهران با تغییر ساعت کار ادارات

صرفه جویی ۳۰۰ مگاواتی برق در تهران با تغییر ساعت کار ادارات

تهران- استاندار تهران گفت: تغییر ساعت کار ادارات در استان تهران سبب صرفه جویی ۳۰۰ مگاواتی برق در تهران شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تغییر ساعت کار ادارات استان تهران طی بخشنامه ای و به منظور کاهش مصرف برق در این استان انجام شد و طی آن ساعت کاری اداره ها در شهر تهران تا پایان تیرماه از ۶ تا ۱۴ و در شهرستان های این استان از ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ تعیین شد.

اما این تغییر سبب انتقاداتی از سوی برخی کارمندان به ویژه زنان سرپرست خانوار و نیز بانوان شاغل شد، اما این تغییر ساعات چه میزان تاثیر در کاهش مصرف برق داشته است.

محمدحسین مقیمی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر ساعات کاری ادارات گفت: طبق گزارشی که به بنده داده شده، تا امروز ۳۰۰ مگاوات مصرف برق در تهران با تغییر ساعت کاری ادارات کاهش پیدا کرده است، با این اقدام ساعت اوج مصرف برق در ادارات تغییر پیدا کرد.

وی نقش همه مردم و دستگاه ها را در صرفه جویی مصرف برق قابل تقدیر دانست و گفت: اوج مصرف برق ادارت ساعت ۱۱ تا ۶ بعد ظهر است که بیشترین حجم مصرف هم مربوط به استفاده از وسایل سرمایشی است و با این مصوبه توانستیم، مدیریت در زمان اوج مصرف داشته باشیم.
 
وی در ادامه گفت: با اجرای این طرح قطعی برق در استان تهران متوقف و بسیاری از مشکلات منازل مسکونی و مجتمع ها مرتفع شد.

مقیمی در خصوص ساعات فعالیت مهد کودک ها نیز گفت: مشکلاتی در این خصوص برای خانواده های شاغل ایجاد شد، که با همراهی سازمان بهزیستی و اعلام فعالیت مهدکودک ها از ساعت ۵:۳۰ صبح تا حدود زیادی شاهد حل مشکل بودیم.

استاندار تهران تغییر ساعات کار شرکت اتوبوسرانی، مترو و تاکسیرانی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: همیشه می تواند با هماهنگی و هم دلی بسیاری از مشکلات را مرتفع کرد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ نیز طی سخنانی به مصوبه خاموشی وسایل سرمایشی در ادارات استان تهران پس از ساعت ۱۳:۳۰ اشاره کرد و گفت: تنظیم چیلرها و سیستم های سرمایشی در ۲۵ درجه و خاموش کردن لامپ های اضافی در ادارات تا حد زیادی در کاهش مصرف برق موثر است.

حسن صبوری از رعایت مصوبه صرفه جویی در برق توسط ۶۰ درصد دستگاه های استان تهران خبر داد و گفت: در صورت روشن ماندن سیستم های سرمایشی پس از ساعت ۱۳:۳۰ برق ادارات قطع می شود .

کد خبر 4342943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha