۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۸

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران اعلام کرد:

تراز مثبت مالی مواد معدنی در مازندران

 تراز مثبت مالی مواد معدنی در مازندران

ساری - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران از صادرات ۱۰ میلیارد دلار مواد معدنی سال قبل در کشور خبر داد و گفت: تراز مالی مواد معدنی استان مثبت شده است.

هادی حمیدیان در گفتگو با خبرنگار مهر تصریح کرد: به دلیل نزدیک بودن به بازار مصرف دنیا، سال قبل رشد صادرات را شاهد بودیم و تراز مواد معدنی مثبت شد و پنج میلیارد دلار مواد معدنی وارد و ۱۰ میلیارد دلار مواد معدنی صادر کردیم.

وی با بیان اینکه شمار فارغ التحصیلان بخش معدن در استان زیاد است اظهار داشت: هزار و ۵۰۰ عضو نظام مهندسی معدن در استان وجود دارد درحالی که شمار معادن استان ۱۴۰ واحد بوده و از این تعداد ۱۱۷ واحد فعال هستند.

حمیدیان افزود: در معدن فقط مسئول فنی به صورت دائم فعال است و سایر مشاغل به صورت غیردائم و در قالب تهیه طرح فعالیت می کنند و طرح اکتشاف و عملیات نقشه بردار توسط افراد و مهندسان عضو نظام مهندسی معدن انجام و در سال حدود برای ۴۰۰ تا ۵۰۰ مهندس معدن اشتغال ایجاد می شود.

رئیس سازمان مهندسی معدن مازندران یادآور شد: معدن کاری اهمیت زیادی دارد و در تهیه همه ملزومات زندگی و وسایل مواد معدنی استفاده می شود و معدن سبب توسعه و اشتغال می شود و صنایع پایین و بالادستی زیادی را فعال خواهد کرد و زنجیره ارزش افزوده آن زیاد است.

رئیس سازمان مهندسی معدن مازندران با عنوان معدن سبب توسعه پایدار در کشور می شود گفت:از ۶۸ نوع ماده معدنی ۱۷ ماده معدنی در استان مازندران وجود دارد و می توانیم استخراج کنیم.

وی با بیان اینکه رتبه اول منابع فلورین کشور داریم گفت: همچنین دومین منابع ذغال سنگ کشور را داریم و ۴۸ هزار مترمربع از وسعت استان را منابع ذغال سنگ تشکیل می دهد.

وی قیمت، تولید و ایمنی ذغال سنگ را از مهمترین مشکلات فراروی برشمرد و خواستار پیگیری لازم از سوی مسئولان مرتبط شد و گفت: احتمال از دست دادن اشتغال و بروز حوادث در معادن ذغال سنگ وجود دارد.

کد خبر 4343749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha