۲۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۹

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

اداره جزیره‌ای کشور مشکلی را حل نمی‌کند

اداره جزیره‌ای کشور مشکلی را حل نمی‌کند

زنجان-معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اداره جزیره‌ای کشور، مشکلی را حل نکرده و باید این مهم به صورت سیستمی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور معظمی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش معرفی و تجلیل از صنعتگران، معدنکاران و اصناف برتر استان که در سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه برگزار شد، با تاکید بر اداره کشور به صورت سیستمی در راستای رفع مشکلات، افزود: این انتظار از استان‌ها وجود دارد که تصمیمات مشکل‌ساز را به مقامات بالادستی خود ارائه دهند تا جلوی سوء استفاده کنندگان در بخش‌های مختلف گرفته شود.

وی از ممنوعیت واردات بیش از ۱۳۰۰ نوع کالا به کشور خبر داد و با اشاره به اینکه این تصمیم به دلیل وجود تولید مشابه داخلی اتخاذ شده و به جد اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: معتقدیم دیروز سرداران نظامی در کشور پیشرو بودند ولی امروز سرداران اقتصادی پیشرو هستند و دولت‌مردان از آنان پشتیبانی و حمایت می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با یادآوری اینکه ۱۲۰۰ کارشناس زبده به صورت هدفمند مسائل ایران را رصد می‌کنند تا تحریم‌های اعمال شده علیه کشور به صورت هوشمندان باشد، ادامه داد: هیئت حاکمه آمریکا تصمیمی مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید هوشمندانه علیه ایران گرفته است که بی‌تردید هدف نهایی این تحریم‌ها مردم هستند.

معظمی همچنین با اشاره به اینکه اولین تصمیم اتخاذ شده در رابطه با برون‌رفت از مشکلاتی که به واسطه اعمال تحریم‌های جدید با آن مواجه خواهیم شد، مدیریت ارز با تعریف سه گروه برای دریافت ارز است، اظهار کرد: این سه گروه شامل برخی صنایع حساس، کالاهای صادراتی غیرنفتی و کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه همه این تحریم‌ها به این خاطر است که جمهوری اسلامی ایران ‌را وادار به نشاندن پای میز مذاکره و قبولاندن نظرات خود کنند، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که در شرایط تحریمی، قوانین فعلی پاسخ‌گو نیست، هر چند تصمیمات خوبی در شورای عالی اقتصادی گرفته شده و اختیارات خوبی نیز به مدیران واگذار شده است.

کد خبر 4344360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha