۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۲

رئیس تأمین اجتماعی دامغان:

۲۴ هزار در دامغان زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی هستند

۲۴ هزار در دامغان زیر چتر بیمه تأمین اجتماعی هستند

دامغان - رئیس تأمین اجتماعی دامغان با اشاره به وجود ۲۴ هزار بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی تأمین اجتماعی در این شهرستان، گفت: ۶۰ درصد جمعیت شهرستان زیر چتر این سازمان هستند.

هادی بندلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تأکید بر اینکه ۶۰ درصد جمعیت مردم دامغان یعنی ۲۴ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و یا مستمری‌بگیر تأمین اجتماعی هستند، تأکید کرد: در سال گذشته تعهدات بلندمدت تأمین اجتماعی شعبه دامغان شامل هزینه مستمری، بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت ۷۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر به ازای هر مستمری‌بگیر چهار نفر حق بیمه پرداخت می‌کنند و این روند رو به کاهش است، اظهار داشت: در سال گذشته مبلغی به میزان ۵۲ میلیارد ریال تعهدات کوتاه‌مدت شامل غرامت‌های مالی از قبیل دستمزد ایام بیماری، بیکاری و سایر پرداختی‌ها انجام‌گرفته است.

ارتقای تامین اجتماعی دامغان

رئیس تأمین اجتماعی دامغان، بابیان اینکه در حال حاضر به ازای هر مستمری‌بگیر چهار نفر حق بیمه پرداخت می‌کنند و این روند رو به کاهش است، اظهار داشت: در سال گذشته ۵۲ میلیارد ریال تعهدات کوتاه‌مدت شامل غرامت‌های مالی از قبیل دستمزد ایام بیماری، بیکاری و سایر موارد پرداخت‌شده است.

بندلی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی اداره کل تأمین اجتماعی، تیپ شعبه تأمین اجتماعی دامغان از درجه سوم به درجه دوم ارتقاء یافت و این موضوع موجب افزایش ردیف‌های تشکیلاتی شعبه و به‌تبع آن خدمت‌رسانی بهتر به مراجع سازمانی شده است.

وی اضافه کرد: یکی از فعالیت‌های مهم که در سال گذشته انجام شد اجرای طرح تولید شماره تأمین اجتماعی در شعبه دامغان است که در این طرح به هر بیمه‌شده یک شماره کشوری اختصاصی تخصیص داده‌شده که از مزایای آن می‌توان به دسترسی بیمه‌شده به خدمات سازمان تأمین اجتماعی از کل کشور و هم‌چنین کاهش هرگونه سوءاستفاده احتمالی اشاره داشت.

اجرای بخشودگی جرایم

رئیس تأمین اجتماعی دامغان به اجرای طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان بدهکار به تأمین اجتماعی شهرستان اشاره کرد و افزود: این طرح در بین ۳۰۸ کارگاه مشمول طرح در  ۷۸ کارگاه متقاضی انجام‌شده و در مجموع ۲۶  میلیارد و ۵۵۴ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۳۳ ریال از جرائم کارگاه‌ها وصول شده است.

بندلی از صدور یک هزار و ۹۹۲ فقره دفترچه تأمین اجتماعی برای اولین بار در دامغان خبر داد و گفت: صدور ۲۵ هزار و ۳۵۸ فقره دفترچه تعویضی، ۶۲ هزار و ۵۹ فقره دفترچه‌های تأمین اعتبار شده، صدور ۷۷۶ فقره دفترچه‌های المثنی، سه هزار و ۵۳۵ فقره سوابق ارسالی و یک هزار و ۱۴۱ فقره سوابق وصولی از مهمترین اقدامات و فعالیت‌ها طی یک‌سال گذشته بوده است.

کد خبر 4344664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha