۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۴

مدیرکل بهزیستی کرمانشاه خبر داد

کاهش ۳۰ درصدی مرگ و میر معتادان در کرمانشاه

کاهش ۳۰ درصدی مرگ و میر معتادان در کرمانشاه

کرمانشاه-مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از کاهش ۳۰ درصدی مرگ و میر معتادان در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر امید قادری امروز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار داشت: در یکسال گذشته که بر اساس دستور رییس جمهور مدیریت مراکز ماده ۱۶ به بهزیستی واگذار شد، در استان کرمانشاه اقدامات خوبی در حوزه تقویت این مراکز صورت گرفت.

وی با بیان اینکه جهش خدمات‌رسانی خوبی در این زمینه شاهد بودیم، افزود: برای فعالیت مراکز ماده ۱۶ با مشکلاتی هم روبرو هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، دریافت فرانشیز، نبود آمبولانس در مجتمع و عدم صدور دفترچه درمانی برای مددجویان مجتمع را از مشکلات پیش روی مجتمع نگهداری درمانی و کاهش آسیب معتادان ماده ۱۶ کرمانشاه عنوان کرد.

قادری همچنین عدم تعیین تکلیف بیماران HIV مثبت و عدم حمایت از خانواده‌های مددجویان مقیم را از دیگر مشکلات این مرکز برشمرد و گفت: اقدامی در حمایت از خانواده‌های مددجویان مقیم این مرکز صورت نگرفته است.

وی از پرداخت یارانه ۱۵ هزار تومانی روزانه برای افراد مقیم به مراکز ماده ۱۶ خبر داد و افزود: در حال حاضر برای رفع مشکلات این مرکز و اقدامات در دست انجام به یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت سه سرپناه شبانه در استان تصریح کرد: برای تامین این مراکز به ۷۰ میلیون تومان نیاز داریم که استانداری ۳۵ میلیون آن را قبلا متقبل شده است.

کد خبر 4344910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha