۲۴ دی ۱۳۸۵، ۱۹:۱۲

رئیس ستاد حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در سپاه :

آموزه های علمی را باید با علوم دینی تطبیق دهیم

مراسم جشن فارغ ‌التحصیلی دوره ‌های کارشناسی مدیریت فرهنگی و نهمین دوره مقدماتی رسته‌ ای دانشکده فرهنگ و ارتباطات مجتمع آموزشی عالی شهید محلاتی با حضور رئیس ستاد حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، ‌حجت ‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در جمع دانش‌ آموختگان دوره کارشناسی مدیریت فرهنگی و استادان دانشکده فرهنگ و ارتباطات سپاه گفت: مهمترین عنصر در دفاع مقدس و تاثیرگذاری آن بگونه ‌ای که دنیا در حیرت و ناباوری قرار گرفت عوامل معنوی و روحی نیروهای ایرانی بود.

وی افزود: توجه ویژه به مسائل معنوی، راز ماندگاری نیروهای مسلح ما در برابر دشمنان اسلام بود که از هیچ تسلیحات و تجهیزاتی نمی ‌ترسیدند و ما باید این روحیه  متعالی را زنده نگه داریم.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مسیر الهی حرکت کنیم مهم‌ترین سوخت حرکت ما اخلاص است و در صورتی در این راه موفق می ‌شویم که کارهایمان را برای خداوند متعال انجام دهیم.

رئیس ستاد حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه انسان گل سرسبد خلقت و آفرینش الهی است، اضافه کرد: خداوند تبارک و تعالی ارزش انسان را در روح بشر قرار داده است. وقتی خداوند به ملائک می‌ فرماید به انسان سجده کنید مقصود روح انسان است، بنابراین نیروهای فرهنگی سر و کارش با بعد معنوی و روحی وجود انسان است.

وی اظهار داشت: عنصر واقعی وجود انسان توانایی‌های روحی و معنوی اوست و اگر عنصر معنوی وجود انسان شکوفا شود استعدادهایش از حالت بالقوه به حالت بالفعل تبدیل می‌شود. به همین دلیل در زمان هشت سال دفاع مقدس دیدیم رزمندگان سرافراز اسلام خارق‌العاده عمل کردند.

ذوالنوری خطاب به فارغ ‌التحصیلان دوره کارشناسی مدیریت فرهنگی گفت: اگر خرج گلوله ما باورهای دینی و معلوماتی باشد که دین بر آن صحه گذاشته است در راه و مسیری که می ‌رویم موفق می‌شویم.

وی افزود: انسان‌ شناسی که بدرستی نسخه تجویز می‌کند خداوند متعال است. ما باید دستاوردهای بشری را در حوزه‌های مختلف با آموزه‌های دینی تطبیق دهیم؛ زیرا انسان خودش قادر نیست در عرصه‌های گوناگون خیر و صلاح خودش را بطور کامل تشخیص دهد.

رئیس ستاد حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه تاکید کرد: نگاه ما به انسان باید از دید و منظر ذات باری ‌تعالی باشد. اگر نسخه‌ ای بشری برای کارهای فرهنگی انسان‌ها می ‌پیچیم باید مهر تایید دین بر آن بزنیم تا نتیجه عمل ما معکوس نشود.

وی ادامه داد: افرادی که در حوزه‌ فرهنگ فعال هستند بی‌نیاز از افزایش علم نیستند و باید شیوه‌ های تربیتی خود را با دین تطبیق دهند؛ چون مسیر مسیر خطرناکی است. اگر تخم انحراف در وجود انسان کاشته شد گناهانش قابل مقایسه با چیز دیگری نیست.

ذوالنوری خاطرنشان کرد: کسی که کار فرهنگی انجام می‌دهد باید خودش را به کسی که علم دین و هنر دین دارد وصل کند تا از سرچشمه دین سیراب شود و سپس به امور فرهنگی بپردازد. هم‌چنین باید نحوه‌ برخورد با گروه هدفی را که برای آن کار فرهنگی انجام می‌دهیم بدانیم. این خود یک هنر است. ما گاهی هنر دینی را در کارهایمان به خرج نمی‌دهیم و سلایق شخصی را در کارهایمان تعمیم می‌دهیم، در صورتی که باید آموزه های علمی را با علوم دینی تطبیق دهیم و سپس کار فرهنگی انجام دهیم و در این مسیر به شدت از رواج خرافه‌گری و اباحه‌گری بپرهیزیم.

وی در پایان این مراسم با تقدیر از زحمات حجت‌ الاسلام میرمحمدی رییس مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی و سرهنگ پورقلی رییس دانشکده فرهنگ و ارتباطات سپاه به دانشجویان و استادان برگزیده هدایایی اهدا کرد.

کد خبر 434579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha