۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸

سرپرست سازمان صنعت و معدن کرمانشاه :

مشکلی در تامین مصالح ساختمانی مناطق زلزله زده نداریم

مشکلی در تامین مصالح ساختمانی مناطق زلزله زده نداریم

کرمانشاه_ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: در زمینه تامین مصالح ساختمانی کمبودی در استان نداریم.

محسن رستمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه معادن خوبی در سطح استان داریم اظهار داشت: معادن سنگ هرسین یک برند کشوری و بین المللی است و معادن منگنز نیز طی چند سال گذشته واحد فرآوری آن در شهرک صنعتی بیستون در حال تولید است.

وی با بیان اینکه درصدد هستیم شرط بهره برداری از معادن را ایجاد واحد فرآوری قرار دهیم افزود: در کرمانشاه حدود ۲۲۱ پروانه بهره برداری معدنی با ظرفیت برداشت سالانه ۱۵ میلیون تن داریم که در این بخش با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومان اشتغالزایی دو هزار و ۲۷۳ نفر را فراهم کرده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه۴۰۰ واحد تولید کننده مصالح ساختمانی در استان داریم گفت: در زمینه تامین مصالح ساختمانی نظیر تولید کاشی، تیرآهن، میلگرد، گچ، تولید بلوک های سیمانی، پنجره، سیم، کابل کمبودی وجود ندارد، همچنین میزان تولید سیمان در استان نیز ۳.۶ میلیون تن است.

وی افزود: از نظر تامین مصالح کاشی و واحدهای بتن مشکلی نداریم در این میان تعدادی زیادی واحد در سرپل ذهاب ایجاد شده و همچنین حدودپنج کارخانه گچ در قصرشیرین و گیلانغرب داریم.

رستمی با اشاره به اینکه کمبودی در بازار نداریم بیان داشت: شاهد افزایش قیمت برخی کالاها  در بازار بوده ایم و البته افزایش قیمت لبنیات از قبل عنوان شده بود تا پایان فروردین افزایش نداشته باشد با این حال افزایش یافت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه چند سالی است قیمت گذاری ها توسط کمیسیون نظارت انجام نمی شود، اظهار داشت: اخیرا وزیر صنعت و معدن بحث قیمت گذاری را مجدد به کمیسیون محول کرده تا در سه گروه بندی کالاهای اول، دوم وسوم نظارتهایی انجام شود که روی گروه های اول کارهای کارشناسی انجام و در کمیسیون نظارت استان تائید و در صورت تائید اجرایی می شود و در گروه دوم نیز اتحادیه با سازمان حمایت از تولید کننده به یک قیمت توافقی خواهد رسید.

رستمی خاطر نشان کرد: در گروه سوم هم خود اتحادیه بررسی ها را انجام و براساس قیمت کارشناسی نظارت می کند.

این مقام مسئول افزود: بازرسین ما نیز به طور روزانه و در دو نوبت صبح و عصر بر بازار نظارت دارند و درصدد برخورد جدی با متخلفین هستیم تاکنون نیز یک هزار و ۴۰۰ واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

کد خبر 4347051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha