۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۶

مدیرکل گمرکات کرمانشاه:

اتصال الکترونیکی گمرک در مرزهای کرمانشاه فراهم نیست

اتصال الکترونیکی گمرک در مرزهای کرمانشاه فراهم نیست

کرمانشاه - مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: اتصال الکترونیکی گمرک در مرزهای استان فراهم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل حیدری امروز یکشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در خصوص آمار صادرات صورت گرفته از استان طی یکسال گذشته اظهار داشت: طی سال گذشته در مجموع ۲ میلیارد و ۲۴ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات و بازارچه های مرزی استان کرمانشاه صادرات داشتیم.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه افزود: طی ۳ ماهه امسال نیز ۵۹۳ میلیون دلار کالا با وزن یک میلیون و ۲۰۳ تن از مرزهای استان کرمانشاه صادر شده که نسبت به مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مرز سومار اولین مرز صادرات ایران به کشور عراق است، لذا درخواست داریمنسبتبه رسمی شدن این مرز اهتمام لازم به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۵۳ قلم به ۲۶ کشور مقصد صادرات داشتیم که عمده ترین کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات، مواد غذایی، مواد پتروشیمی، وسایل ساختمانی و وسایل آشپزخانه هستند.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه به روش جدید سوآپ اشاره کرد و گفت: از زمانی که این روش راه اندازی شده است روزانه ۵۰ تا ۶۰ کامیون صادرات از مرزها داریم و نیز آمادگی داریم روزانه تا ۵۰۰ کامیون را نیز صادر کنیم.

حیدری تصریح کرد: چون در حال حاضر تمام پرونده های گمرک از طریق الکترونیکی انجام می‌شود لذا اتصال الکترونیکی اولین نیاز ماست که هنوز در مرزها فراهم نشده است.

وی ضمن درخواست نصب فیبر نوری و یا ماهواره ای در مرز ها گفت: همچنین آمادگی داریم برای اتصال به سیستم الکترونیکی به نزدیکترین نقطه‌ای که اتصال دارد رفته و کارها را انجام دهیم.

کد خبر 4347357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha