۲۴ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۵۰

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت:

تعطیلی ۴۰ هزار واحد صنعتی در کشور/دنیا به آخر نرسیده است

تعطیلی ۴۰ هزار واحد صنعتی در کشور/دنیا به آخر نرسیده است

اصفهان- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اعلام شده که از ۸۴ هزار واحد صنعتی، ۴۰ هزار واحد تعطیل شده است که آمار دقیق آن را تا پایان سال اعلام خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، صادق نجفی ظهر یکشنبه در مراسم نکوداشت روز ملی صنعت در اصفهان، اظهار داشت: ۲۰۱ واحد صنعتی که در سطح کشور تعطیل شده بود دوباره راه اندازی کردیم.

وی از فعالیت یک هزار و ۱۶۷ واحد با ظرفیت بالای ۶۰ درصد خبر داد و افزود: آمادگی ارائه امکانات برای تشکیل واحدهای صنعتی را داریم.

دستور تشکیل ستاد تدابیر ویژه در اصفهان از فردا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه صدور مجوز شهرک با استعلام محیط زیست، وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی است، بیان داشت: به رئیس سازمان صنعت و معدن استان و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان دستور می‌دهیم که از فردا ستاد تدابیر ویژه تشکیل شود تا نیروها در واحدهای صنعتی استان بسیج و مشکلات صنایع بررسی شود.

وی با اظهار اینکه در تهران این ستاد وجود دارد که مسائل اقتصادی در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: در این ستاد، مشخص می‌شود چه کسی ثبت سفارش انجام داده اما محصولاتش را دریافت نکرده است.

واردات پارچه مبلی به صفر رسید

نجفی ادامه داد: پیش از این چهار میلیون متر مربع پارچه مبلی وارد می‌شد که با راه اندازی واحدهای تولیدی داخلی این میزان تامین شده و واردات این محصول صفر شد.

وی بیان داشت: مدیران مالیات و بیمه‌ای باید بدانند که در چه شرایطی هستیم، مدیریت در این اوضاع مانند مدیریت در شب عملیات است و ما تجربه این مسائل را داریم، ما کاری کردیم که صدام توسط خود ملتش اعدام شد و نباید این موارد را فراموش کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: سخنان کارآفرینان و مسئولان استان نشان می‌دهد که در شرایط مطلوبی نیستیم، اما در این شرایط هم می توان تسلیم شد یا با برنامه و استراتژی حرکت کرد.

کد خبر 4347557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha