۲۵ تیر ۱۳۹۷، ۸:۴۰

معاون اوقاف کرمانشاه خبر داد

برگزاری آیین تجلیل از امام زادگان در ۵بقعه شاخص با حضور خدام رضوی

برگزاری آیین تجلیل از امام زادگان در ۵بقعه شاخص با حضور خدام رضوی

کرمانشاه_ معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه در پنج بقعه شاخص با حضور خدام حرم رضوی برگزار می شود.

حجت الاسلام توسلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اینکه دهه کرامت با هفته تکریم بقاع متبرکه همزمان شده سعی کردیم برنامه ها را به سمت شادی و نشاط سوق دهیم تا شادی مد نظر اهل بیت محقق شود.
وی افزود: در این میان با همکاری سپاه ناحیه کرمانشاه ۱۰ شب در پارک شبدیز الهیه به صورت مستمر جنگ شادی با شعار دهه کرامت مبنی بر"خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)" برگزار می شود.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه بیان کرد: در طول این مراسم علاوه بر حضور قاریان مطرح کشوری برای قرائت گروه های موسیقایی ارزشی، گروه های نمایشی طنز با تاکید بر مفاهیم ارزشی نیز در خانواده های شهدا در قالب واقفان جان حضور می یابند.
حجت‌الاسلام توسلی با بیان اینکه در این روز از واقفین تجلیل می شود، افزود: همچنین با همکاری اداره کتابخانه استان در بحث جشنواره رضوی شرکت کردیم و قرار است تمام اصحاب وقف با کتابهایی که ما خریداری کردیم در این جشنواره شرکت کنند در نهایت نیز برای تشویق ۱۴ سفر مشهد را برنامه ریزی کرده ایم.
وی با اشاره به ۲۸ تیرماه و روز تجلیل از امام زادگان و بقاع متبرکه عنوان کرد: برنامه های ویژه ای در بقاع شاخص نظیر امام زاده ابراهیم طاقبستان، چاه صاحب زمان، امام زاده مهدی هرسین، امام زاده احمد سنقر و سید عبیدالله هجیج پاوه با حضور خادمین حرم امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سالروز ولادت امام رضا(ع) نیز در تمام بقاع شاخص برنامه ولادت برگزار می شود، همچنین علاوه بر انجام تبلغات محیطی درباره عفاف و حجاب در محل بقاع و توزیع اقلام فرهنگی و تشویق زائرین محجبه، نمایشگاه عفاف و حجاب و مسابقه ای با این عنوان نیز برگزار می شود.
حجت‌الاسلام توسلی با اشاره به اینکه برای تجلیل از زنان پرسنل وقف و فرزندان دختر اصحاب وقف برنامه ای در بقاع متبرکه تدارک دیده شده گفت: با ائمه جمعه نیز مکاتبه شده تا در نماز جمعه هفته بعد درباره جایگاه بقاع متبرکه و دهه کرامت سخنرانی کنند تا مردم برای حضور در بقاع تشویق شوند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ادارات نیز با توجه به بومی سازی های انجام شده برنامه هایی را خواهند داشت.

کد خبر 4347927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha