۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵

امام جمعه بندرعباس:

مسئولان هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها و وضعیت بازار ندارند

مسئولان هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها و وضعیت بازار ندارند

بندرعباس - امام جمعه بندرعباس گفت: مسئولان هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها و وضعیت بازار ندارند. قیمت ها هر روز بالا و بالاتر می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس بیان داشت: در مقابل تمام گناهان نهی از منکر وجود دارد و حج کانون قوت اسلام است.

وی با انتقاد از افزایش قیمت ها در بازار عنوان کرد: مسئولان هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها و وضعیت بازار ندارند این در حالی است که قیمت ها چندین برابر شده است. احتکار و نگرانی مردم از کمبود مواد غذایی بر روی قیمت اجناس تاثیرگذار بوده است.

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی اقتصاد نباید اجازه رشد مفسدان اقتصادی دهیم، افزود: مسئولان نظارتی در حوزه بازار باید تلاش بیشتری برای کنترل قیمت ها و کاهش آن داشته باشند. قیمت های کنونی باید کاهش یابد. 

آیت الله نعیم آبادی با بیان اینکه تحریم ها چه ارتباطی با محصولات کشاورزی ایرانی دارد، خاطرنشان کرد: تحریم های آمریکا چه ارتباطی با قیمت خیار و چایی ایرانی دارد

وی با تاکید بر اینکه دولت باید در عمل با مفسدان اقتصادی برخورد کند، اضافه کرد: شرایط اقتصادی و گرانی ها موجب نارضایتی مردم شده است. اما نباید فراموش کرد در شرایط کنونی دولت و مردم باید در کنار هم قرار بگیرند و مشکلات را حل کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین هفته بهزیستی را به کارکنان این اداره تبریک گفت و افزود: معلولان خواسته های دارند که سازمان بهزیستی باید توجه بیشتری داشته باشد و با رفع موانع بر سر راه معلولان شاریط را برای زندگی و عبور و مرور بهتر مددجویان فراهم کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه انتقاد باید منصفانه و سازنده باشد افزود: اگر کسی به عالم دینی انتقاد دارد باید درحضور وی و از روی خیرخواهی انتقاد کند در غیر این صورت به عالم دینی اهانت شده و جایگاه وی را تخریب کرده است. اندیشه عالمان دینی، زمان بیان مباحث احکام الهی، اندیشه‌ای خدایی است و کسانی که جایگاه عالمان دینی زل تخریب و به آن آسیب وارد می‌کنند ملعون‌ترین افراد، و آنان که به این جایگاه ابهت می‌بخشند محبوب‌ترین بندگان نزد خداوند هستند.

وی  با تاکید بر اینکه حج با فلسفه تقویت دین واجب شده است، حج را کانون قدرت اسلام دانست و عنوان کرد: به دلیل اینکه حاکمان سعودی اسلام راستین ندارند، حج نیز به شکل راستین خود انجام نمی‌شود اما می‌توان از حج به عنوان مرکز و کانون قدرت مسلمانان و اسلام نام برد.

آیت الله نعیم‌آبادی تصریح کرد: از آنجایی که بعضی از گناهان، جز در عرفه بخشیده نمی‌شوند باید قدردان روز عرفه بود و از این فرصت طلایی در تهذیب نفس و بخشش گناهان بهره برد.

کد خبر 4351975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha