۳۰ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴

در گفتگو با مهر عنوان شد:

کتاب عکس گروهی «قاب نگاه» رونمایی شد

کتاب عکس گروهی «قاب نگاه» رونمایی شد

بندرعباس - طی مراسمی با حضور هنرمندان از کتاب عکس گروهی «قاب نگاه» در فرهنگسرای طوبی گالری گرمساری رونمایی شد.

مهدی ناظری گردآورنده کتاب قاب نگاه در گفتگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: تعداد ۱۳۴ عکس از ۱۳۴ عکاس در ۱۴۰ صفحه در کتاب قاب نگاه به چاپ رسیده است.

وی در مورد نحوه جمع‌آوری عکس‌ها گفت: برای جمع‌آوری عکس‌ها طی یک فراخوان از تمام عکاسان جوان ایران خواسته شد که عکس‌های خود را با معیارهای خواسته‌شده مانند کادر مربع و یا سیاه‌سفید بودن عکس ارسال کنند.

این فعال هنری افزود: نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ عکس از ۲۲ استان برای ما ارسال شد که طی ۴۵ روز کار فشرده عکس‌ها انتخاب و آمده برای صفحه‌آرایی و چاپ شد.

ناظری درباره ژانرهای خواسته‌شده در فراخوان نیز تصریح کرد: عکاسان جوان باید اثرات خود را در سه ژانر پرتره، خیابانی و شهری می‌فرستادند درواقع باید در عکس‌ها زندگی، انسان و اجتماع انسانی نشان داده می‌شد.

وی اظهارداشت: یکی از ملاک‌ها و معیارهای انتخاب در این عکس‌ها این بود که محتوای عکس باید کامل نمایانگر هدف عکس باشد.

این هنرمند اذعان داشت: نشان دادن فرهنگ‌های مختلف از انواع لباس تا نوع زندگی افراد اعم از کرد، لر و یا بلوچ در این کتاب وجود دارد و یکی از اهداف مهم در راستای جمع‌آوری عکس‌های این کتاب بود.

گردآورنده کتاب عکس قاب نگاه در خصوص هدف چاپ این کتاب گفت: مطرح کرد عکاسان جوان و بااستعداد که کمتر دیده‌شده‌اند اما فعالیت‌ها و عکس‌های آن‌ها مجال ارائه گسترده نداشته‌اند بزرگ‌ترین هدف جمع‌آوری این کتاب بود.

ناظری افزود: آن چیزی که همیشه برای کتاب‌های عکس اجرا می‌شد این بود که از پیشکسوتان و یا عکاسان مطرح برای چاپ کتاب درخواست عکس می‌شد اما این بار ما این قاعده را شکستیم و خواستیم که عکاسان جوان عکس بفرستند و با آثار کمتر دیده‌شده کتاب چاپ شود.

وی یادآور شد: استان‌های هرمزگان، تهران و اصفهان بیشترین تعداد عکس را در این کتاب دارند همچنین جوان‌ترین عکاسان این کتاب خانم هدیه امیری و آقای علی یحیی‌آبادی  ۱۶ سال دارند.

کد خبر 4352385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha