۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹

معاون وزیر صنعت:

۱۳۱ واحد صنعتی لرستان تسهیلات دریافت کردند

۱۳۱ واحد صنعتی لرستان تسهیلات دریافت کردند

خرم‌آباد- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۳۱ واحد صنعتی لرستان، ۳۱۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فیاض ظهر امروز دوشنبه در همایش تجلیل از فعالان حوزه صنعت و معدن لرستان گفت: با بررسی ها و شواهدی که از وضعیت واحدهای تولیدی لرستان و حضور آنها در همایش روز ملی صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته، مشخص شده است که استان لرستان در حال تبدیل از یک استان کشاورزی به یک استان نیمه صنعتی- کشاورزی است.

وی افزود: در طول یکسال گذشته لرستان دستاوردهای خوبی در حوزه صنعت داشته به نحوی که ۳ واحد از این استان به عنوان واحد نمونه ملی انتخاب شده اند و در زمینه پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی نیز جز ۵ استان برتر کشور بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: صنعتگران لرستان مانند تاریخ و پیشینه این استان بسیار نجیب هستند اما شرایط ویژه اقتصاد کشور مانند سایر مناطق بر عملکرد آن ها تاثیر داشته است.

فیاض گفت: در این شرایط هم دولت و بانک ها باید صنعتگران و شرایط کاری آنها را به صورت ویژه ببینند و شرایطی برای تنفس و به تاخیر افتادن بازپرداخت ها و بدهی های آنها تعیین کنند.

وی افزود: صنعتگران نمی خواهند که بدهی های بانکی، بیمه ای و ...آنها لغو شود بلکه می خواهند که به آنها مهلت داده شود و در واقع ارفاق و گذشت زمان به دست بیاورند زیرا شرایط اقتصادی کنونی برای وصول بدهی ها مناسب نیست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین صنعت گران می خواهند که بند (و) تبصره ۱۶ نیز اعمال شود و در لرستان نیز در زمینه نوسازی و بازسازی صنایع هم سازمان های ایدرو و ایمیدرو ورود پیدا کنند.

فیاض افزود : با حمایت هایی که در این زمینه صورت گرفته ۱۳۱ واحد صنعتی ۳۱۲ میلیارد تومان و برخی واحدهای کشاورزی هم ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که باید این روند ادامه یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت شهر خرم آباد اشاره کرد و گفت: باید تلاش کرد که در زمینه توسعه شهری تا پایان دولت دوازدهم هم اتفاقات مناسبی در خرم آباد صورت بگیرد.  

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: از نظر مبلمان شهری، نورپردازی خدمات شهری و ...اتفاقات بهتری در خرم آباد رخ بدهد تا روند توسعه شهری هم محقق شود.

فیاض ادامه داد: در این حوزه باید تلاش های بیشتر و توجه ویژه ای اعمال شود تا خرم آباد در حد نامش زیبا شود.

کد خبر 4354988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha