۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۳۱

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران مطرح کرد:

تنفس ۲ ساله برای پرداخت بدهی فعالان اقتصادی فراهم شود

تنفس ۲ ساله برای پرداخت بدهی فعالان اقتصادی فراهم شود

خرم‌آباد- نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ایجاد تنفس ۲ ساله برای پرداخت بدهی فعالان اقتصادی، امکان تجدید حیات واحدهای تولیدی را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین سلاح ورزی ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالین اقتصادی لرستان گفت: لازم است که یک تنفس دوساله برای پرداخت بدهی فعالین اقتصادی ایجاد شود.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی لازم است تصمیمی گرفته شود که مشکلات بیمه ای، بانکی، مالیاتی و ...واحدها و فعالین اقتصادی برطرف شود و شورای هماهنگی اقتصادی کشور که متشکل از سران سه قوه است نسبت به فراهم کردن تنفس دوساله برای فعالین اقتصادی، اقدام کند.

سلاح ورزی ادامه داد: هدف از این طرح این نیست که بدهی ها پرداخت نشود بلکه هدف این است که سران سه قوه نوعی تصمیم فراقانونی برای حمایت از واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی اتخاذ کنند تا ظرف این مدت ۲ تا ۳ ساله امکان تجدید حیات برایشان فراهم شود.

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق بازرگانی خرم آباد گفت: این شرایط مشابه عفو عمومی خواهد بود و فرصتی برای بهبود شرایط اقتصادی واحدهای تولیدی است.

سلاح ورزی افزود: درست است که در حال حاضر تامین اجتماعی واحدی را تعطیل نمی کند اما در صورتی که هزینه بیمه را ندهد باید ماهانه ۲ درصد جریمه بپردازد؛ در مورد قانون مالیات های مستقیم هم همین مشکلات وجود دارد و اگر کسی بدهی داشته باشد حق ثبت شرکت، ثبت صورتحساب، خروج از کشور و ...ندارد.

کد خبر 4355043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha