۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۳۰

استاندار لرستان:

بهبود جایگاه لرستان در صنعت کشور نیازمند همکاری همه بخش‌ها است

بهبود جایگاه لرستان در صنعت کشور نیازمند همکاری همه بخش‌ها است

خرم‌آباد- استاندار لرستان گفت: بهبود جایگاه لرستان در حوزه صنعت کشور نیازمند همکاری همه بخش‌ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی خادمی ظهر امروز دوشنبه در مراسم تجلیل از فعالان اقتصادی استان که در سالن همایش های اتاق بازرگانی خرم آباد برگزار شد، گفت: سود نهایی بانک ها باید به سود صنعت نزدیک شود.

وی افزود: در حال حاضر سهم سود و بازدهی صنعت با نرخ بازار هم خوانی ندارد و واحدهای تولیدی سود چندان مناسبی ندارند.

استاندار لرستان ادامه داد: در این شرایط بانک ها هم علاقه ای برای پرداخت تسهیلات به صنعت ندارند و این مسئله مشکلاتی برای واحدهای تولیدی که سود مناسبی ندارند، ایجاد کرده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در چنین شرایطی باید دید که پول و سود زیاد در چه قسمت هایی وجود دارد، گفت: چنین جاهایی باید کنترل شوند تا بانک ها هم تمایل پیدا کنند که پولشان را در اختیار صنعت قرار بدهند.

خادمی افزود: در شرایطی که صنعت گران با مشکلات زیادی از جمله مالیات، بیمه، هزینه تامین مواد اولیه و ...مواجه هستند دستگاه های مربوطه هم استدلال های خود برای پرداخت نکردن تسهیلات و سخت گیری به صنعت را عنوان می کنند، مثلا اداره مالیات می گوید برای من سهم درآمد استانی تعیین شده، بانک کمبود منابع و... را عنوان می کند و در این میان ما هم به عنوان دولت باید به رفع این اختلافات کمک کنیم.

وی ادامه داد: البته همکاری همه بخش ها با حوزه صنعت برای حرکت و تسریع در مسیر صنعتی شدن استان، بسیار ضروری است.

استاندار لرستان اظهار کرد: برای اینکه جایگاه خود در حوزه صنعت کشور را بهبود ببخشیم باید مسیر و روش های دیگری را طی کنیم، زیرا بقیه استان ها هم بیکار نمی نشینند و تلاششان را می کنند پس بهتر است با تسریع در مسیر حرکت و انجام اقدامات خلاقانه،  با سرعت بیشتری از سایر استان ها تلاش کنیم.

خادمی گفت: ما در زمینه پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی در ستاد تسهیل مقام اول کشور را داریم و در زمینه اشتغال روستایی هم مقام هفتم را داریم ولی در رده بندی صنعتی جز استان های کمتر توسعه یافته هستیم و باید بنیان و مسیر صنعت استان خود را تکمیل و عملیاتی کنیم.

کد خبر 4355107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha