۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۱۷

مدیر کل تامین اجتماعی گیلان:

گیلان پایلوت اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه در کشور است

گیلان پایلوت اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه در کشور است

رودسر- مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه این استان به عنوان پایلوت اجرای طرح حذف دفترچه های بیمه کاغذی در کشور است، گفت: بیمه شدگان با مراجعه وب سایت در این باره اقدام کنند.

به گزارش خبرنگارمهر، جمیل حق پرست ظهر دوشنبه در جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تامین اجتماعی رودسر که در دفتر فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: گیلان به عنوان پایلوت در راستای حذف دفترچه های کاغذی در سطح کشور انتخاب شده است.

وی افزود: افراد تحت پوشش می توانند از طریق مراجعه به وب سایت تامین اجتماعی اقدام کرده تا کارت هوشمند بیمه به جای دفترچه های بیمه برای آنها صادر شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰۸ هزار نفر بیمه شده اصلی در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۰۸ هزار نفر مستمری بگیر اصلی و در مجموع با افراد تحت تکفل یک میلیون و  ۲۰۰ نفر تحت پوشش خدمات بیمه ای این سازمان در گیلان هستند.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد مردم گیلان تحت پوشش خدمات بیمه تامین اجتماعی قراردارند، تصریح کرد: هشت هزار نفر نیز بیمه بیکاری از این سازمان دریافت می کنند که متاسفانه آمار بسیار بالایی است.

حق پرست با اشاره به هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان منابع حق بیمه ای در سال گذشته، ادامه داد: این درحالی است که در بخش بیمه ای دو هزار و  ۱۰۰ میلیارد تومان پرداختی از سوی این سازمان در استان گیلان انجام شده است.

در پایان این نشست ضمن تقدیر و تشکر از زحمات نصرت الله پورقربان رئیس سابق اداره تامین اجتماعی شهرستان رودسر محمد هرمزی به عنوان رئیس جدید این اداره در این شهرستان انتخاب شد.

کد خبر 4355113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha