۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۵۳

عضو شورای شهر شیراز:

قانون نوسازی و عمران شهری در شیراز اجرایی شود

قانون نوسازی و عمران شهری در شیراز اجرایی شود

شیراز – عضو شورای شهر شیراز گفت: قانون نوسازی و عمران شهری تنها راه برون رفت از مشکلات و رسیدن به درآمد پایدار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس پاک فطرت عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: یکی از قوانین مترقی و پیشرفته شهرداری ها علیرغم اینکه دارای عمر و قدمت ۵۰ ساله است «قانون نوسازی و عمران شهری» است که در چند دهه اول عمر این قانون تامین اعتبار و پرداخت بخش عمرانی بودجه شهرداری ها میسر بود.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر ظرفیت «قانون نوسازی و عمران شهری» چنانچه به مواد و تبصرهای آن عمل نمود جوابگوی کل بودجه جاری و همچنین بخشی از بودجه عمرانی شهرداری هم خواهد بود.

عضو شورای شهر شیراز تصریح کرد: در سه دهه اخیر که موضوع خود کفایی شهرداری ها مطرح گردیده است و متاسفانه شهرداری ها به جای اینکه بصورت اساسی و اصولی به فکر تامین منابع مالی پایدار باشند و به اجزاء «قانون نوسازی و عمران شهری» جامه عمل بپوشانند، عمدتأ به سمت فروش تراکم – تغییر کاربری– تفکیک اراضی و غیره رفته اند تا بتوانند پاسخگوی تامین اعتبار و پرداخت تعهدات خود باشند.

پاک فطرت یادآور شد: در سه دهه گذشته حدود ۸۰درصد درآمد شهرداریها چه به صورت قانونی و چه شبه قانونی از محل فروش تراکم – تغییر کاربری– تفکیک اراضی– صدور پروانه ساختمانی و از این قبیل تامین شده است.

وی افزود: در شرایط فعلی تحصیل درآمد از موارد مذکور میسر نمی باشد و شهردای ها، خصوصأ کلان شهرها از نظر کسب درآمد با مشکل و یا حتی می توان گفت به یک بن بست تاریخی مواجه شده اند که امروزه خود دغدغه بزرگی است برای شهرداری، لذا برای برون رفت از این بحران و مشکل در شهرداری شیراز اگر نتوان ادعا کرد تنها راه رفع مشکل است، اما  با قاطعیت می توان گفت یکی از تصمیم های اساسی اجرای «قانون نوسازی و عمران شهری» است.

کد خبر 4355125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha