۳ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۳۱

شهردار محمدیه:

سیره امام رضا(ع) را با برنامه های فرهنگی ترویج می کنیم

سیره امام رضا(ع) را با برنامه های فرهنگی ترویج می کنیم

قزوین- شهردار محمدیه گفت: با اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی و هنری در شهر محمدیه نسبت به اشنایی مردم با سیره امام رضا و ائمه معصومن اقدام کرده ایم.

به گزارش خبرنگار مهر، به همت شهرداری وشورای اسلامی شهر محمدیه و با همکاری  مساجد و هیئت ها و پایگاه های بسیج شهر محمدیه جشن میلاد امام  رضا (ع) در سه نقطه از شهر های محمدیه و مهرگان برگزار شد.

مریم نخستین شهردار محمدیه در این مراسم ضمن تبریک میلاد هشتمین اختر تابناک امامت اظهارداشت: وجود نازنین این امام همام در ایران اسلامی برکتی الهی است که مردم از آن برخوردار می شوند.

شهردار محمدیه تصریح کرد: مدیریت و نقش امام رضا (ع) در تحکیم ولایت مداری و ولایت پذیری بسیار بالاست، چرا که آشنایی با سیره بزرگان به منظور الگو گرفتن از راه و زندگی آنها چراغ راهنمایی برای رهروان است.

وی خاطرنشان کرد: از برکات وجود نازنین امام رضا(ع) نعمت های معنوی فراوانی در کشور داریم و  آن حضرت مظهر عشق و ارادت همه مسلمانان و شیعیان و بخصوص مردم ولایتمدار ایران هستند.

نخسیتن گفت: شهرداری محمدیه در راستای تحقق برنامه های فرهنگی و دینی و گرامیداشت میلاد هشتمین اختر تابناک امامت حضرت امام رضا (ع) اقدام به برگزاری جشن در سه نقطه از شهر محمدیه و مهرگان برای علاقه مندان و شیفتگان آن حضرت کرده است.

شهردار محمدیه در ادامه با اشاره به فعالیت ها و تقویت برنامه های فرهنگی و مذهبی و دینی در محمدیه  و مهرگان اظهارداشت: توجه به کانون های مذهبی و فرهنگی  و تربیتی که محل امنی برای  نوجوانان و جوانان است می تواند به نشاط اجتماعی و سلامت جامعه کمک کرده و به دوری نوجوانان وجوانان از آسیب های اجتماعی کمک شایانی کند.

وی گفت: پرکردن اوقات فراغت نوجوانان وجوانان  با برنامه های متنوع فرهنگی، هنری، دینی، قرآنی و ورزشی همراه با ایجاد نشاط و شادابی از ضروریات است و حمایت  از مراکز فرهنگی و تقویت برنامه های دینی و معنوی در کنار تعلیم و تربیت آموزه های قرآنی محیط امنی را برای جامعه و خانواده ها موجب خواهد شد و بر همین اساس شهرداری محمدیه در این راستا گام های اساسی برداشته است.

حجت الاسلام علی اکبری  نیز در ادامه به اهمیت حضور مردم درمساجد اشاره کرد و گفت: هرچقدر مساجد ما با حضور گروههای مختلف مردم پر از جمعیت باشد مطمئن باشید زندان های ما خالی از افراد خواهد شد.

وی گفت: علت بسیاری از گرفتاری ها و معضلات جامعه بخاطر خالی بودن مساجد از مردم است و اگر این مشکل را برطرف کنیم هزینه های آسییب ها را کاهش داده ایم.

حجت الاسلام اکبری خاطرنشان کرد: امروز بستر حضور مردم درمساجد از سوی مسئولین مهیا شده ولی متاسفانه همچنان شاهد خالی بودن مساجد هستیم.

وی بیان کرد: امروز تربیت و تعلیم در خانواده  جدی گرفته نمی شود و خانواده ها از فرهنگ قرِآنی و دین اسلام فاصله گرفته اند که این خلاء باید جبران شود.

حجت الاسلام اکبری افزود: مساجد ما بهترین برنامه و متنوع ترین برنامه های فرهنگی و فلسفی را دارد واگر ازآنها بدرستی استفاده کنیم آینده فرزندانمان تضمین خواهد شد.

وی گفت: امروزه خدمات و آموز ش های متنوع فرهنگی و هنری و ورزشی به صورت رایگان در اختیار مردم است و باید از این فرصت بخوبی برای تربیت و هدایت فرزندانمان بهره مند شویم.

شمس الله غلامی عضو شورای شهر محمدیه نیز ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا (ع) گفت: در گذشته تعلیم و تربیت در مساجد شکل می گرفت و امروز از این ظرفیت استفاده نمی کنیم لذا برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه باید به این سنت الهی توجه شود و مساجد ومدارس را بهم نزدیک تر کنیم تا جامعه سالم و با نشاطی داشته باشیم.

در شب میلاد حضرت امام رضا علیه السلام  مردم شهر محمدیه و مهرگان با استقبال گرم و پرشور خود از اجرای برنامه های شاد که با اجرای نمایش، سرود؛ مولودی خوانی و مسابقه همراه بود یک صدا ندای یا امام رضا سر دادند و ارادت و دلدادگی خود را به آن حضرت نشان دادند.

در پایان ازسوی مسئولان برگزاری، به شرکت کنندگان در مراسم که به سوالات دینی پاسخ داده بودند جوایزی اهدا شد.

کد خبر 4356448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha