۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۸

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خبرداد:

تخفیف ۵۰ درصدی فروشگاه های اینترنتی به حجاج/حجاج ۲۰۰ دلار گرفتند

تخفیف ۵۰ درصدی فروشگاه های اینترنتی به حجاج/حجاج ۲۰۰ دلار گرفتند

قاضی عسکر گفت: با برخی از مراکز خرید و فروش که به شکل اینترنتی در کشور شناخته شده اند هماهنگ کرده ایم که برای خرید سوغات تا ۵۰ درصد به حجاج تخفیف دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویژه برنامه «با کاروان حج» رادیو گفت و گو به مناسبت فرارسیدن ایام حج، با موضوع اهمیت و جایگاه حج و با حضور سید علی قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی به روی آنتن رفت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در این برنامه گفت: آنچه که در توافق نامه میان ایران و عربستان امضاء شده تضمین امنیت، عزت و حفظ کرامت زائران ایرانی از سوی وزیر حج عربستان است.طبق این توافق نامه، ایرانیان در انجام مراسم و برنامه ها در محل اسکان خود آزاد هستند و می توانند برنامه های خود را بر اساس آنچه که طراحی شده دنبال کنند.

سرپرست حجاج ایرانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشور ایران در عربستان کنسولگری و سفارت ندارد اما از طریق مجموعه دست اندر کاران حج و بعثه رهبری کارها دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام قاضی عسکر گفت: در این چند روز که زائران مشرف شدند استقبال خوبی از آنها در فرودگاه عربستان شد، سخت گیری ها نسبت به گذشته کمتر شده و لذا امیدواریم با تعامل مثبت طرفین امسال حج خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه حج عنوان کرد: سفر حج ویژگی های خاصی دارد که در هیچ جای دیگر دنیا قابل دسترسی نیست. انسان در این سفر مورد بخشش خداوند قرار خواهد گرفت و به خیر دنیا و آخرت دست می یابد و دعای او مستجاب خواهد شد، بنابراین آمادگی علمی و جسمی و روحی لازمه این سفر معنوی است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه برنامه یادآور شد: ما با برخی از مراکز خرید و فروش که به شکل اینترنتی در کشور شناخته شده اند هماهنگ کرده ایم که برای خرید سوغات تا ۵۰ درصد به حجاج تخفیف دهند. تاکید ما به فروشگاه ها، عرضه کالاهای ایرانی و کالاهایی است که حجاج به عنوان سوغات نیاز دارند.

حجت الاسلام قاضی عسکر مطرح کرد: علاوه بر این، ما با زائران و روحانیون در جلسات آموزشی صحبت های لازم را در این رابطه داشتیم اما مهم این است که حساسیت مردم به حدی باشد که خودشان انتخاب کنند و با انتخاب کالای ایرانی در ثواب اشتغال زایی در داخل کشور و بالا بردن سطح تولید سهیم باشند.

سرپرست حجاج ایرانی در پایان مطلب گفت: قرار بر این بود که ۲۰۰ دلار به حجاج داده شود.  ما از دولت درخواست کردیم اما این اتفاق نیفتاد. دلاری که به حجاج اختصاص پیدا می کند حق آنها است و باید مساعدت بیشتری از سوی دولت صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: حجاج حدود ۴۰ روز در خارج از کشور هستند و باید مقدار معینی از دلار در اختیار آنها قرار بگیرد. بنابراین منطقی بود که بیش از این مقدار دلار به حجاج پرداخت شود.

کد خبر 4357044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha