۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹

گزارش مهر از استان فارس

آتش نشانی ومدیریت بحران بدون مدیر/ مقابله باحادثه فعلا با سرپرست

آتش نشانی ومدیریت بحران بدون مدیر/ مقابله باحادثه فعلا با سرپرست

شیراز- آتش نشانی شیراز و مدیریت بحران استانداری فارس در حال حاضر با سرپرست اداره می شود، آنهم در شهری که وقوع حوادث طبیعی در آن به کرات دیده شده است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: همواره شهر شیراز به عنوان یکی از شهرهای پرحادثه کشور به شمار می رود. روزانه گزارشهای متعددی از حوادث گوناگون در این شهر به نیروهای امدادی از جمله اتش نشانی گزارش می شود.

کارگاه های تولیدی پرخطری در شیراز هستند که همواره مستعد ایجاد مشکل و خطر بوده اند کما اینکه در گذشته نیز نمونه های از حریق این کارگاه ها رخ داده است. 

 دست کم، به نظر کارشناسان ، این کارخانه ها و کارگاه ها در سطح گسترده می توانند خطرسازباشند، اگر حادثه در آنها رخ دهد.

با وجود اینکه شهر شیراز شهر آبستن هزار حادثه است  سازمان آتش نشانی این شهر نزدیک به دو ماه است که بدون مدیر عامل است.

چند روز قبل بود که گزارش رانش کوه در یکی مرکزی ترین خیابانهای شهر شیراز گزارش شد وضعیت آنقدر نگران کننده شد که قرار شده ۱۴ خانوار از این منطقه نقل مکان کنند فارغ از ضرورت مدیریت صحیح این حادثه و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از اتفاقات مشابه به نظر می رسد که باید هر چه سریعتر برای معرفی مدیرعامل سازمان اتش نشانی اقدام کرد.

شهر شیراز با جمعیتی نزدیک به دو میلیون نفر بیش از ۴۰ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده است. جمعیت این استان از یک سو و گستردگی بافت تاریخی، باغات شهر و... نیز نشان می دهد که این شهر مستعد بروز بحرانهای حادثه ساز شبیه پلاسکو است و هر گونه سهل انگاری در این بخش می تواند خسارات جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد حال چگونه است که سازمان آتش نشانی شیراز به عنوان یکی از سازمانهای خدمات رسان در زمان حوادث نزدیک به دو ماه است که بدون مدیرعامل با سرپرست مدیریت می شود.

یک عضو شورای شهر شیراز در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: در حال حاضر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز توسط سرپرست مدیریت می شود.

علی ناصری افزود: تاکنون از سوی شهرداری شیراز چند نفر برای مدیرعاملی این سازمان معرفی شده اند اما بی نتیجه بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا باید شهردار شیراز هرچه سریعتر نسبت به معرفی مدیرعامل اقدام کند.

این عضو شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه باید هرچه زودتر وضعیت مدیرعامل اتش نشانی مشخص شود، تاکید کرد: به طور حتم این موضوع در دستور کار قرار دارد.

این در حالیست که مدیریت بحران استانداری فارس نیز مدت هاست با سرپرست فعالیت دارد. فیاض پور که اخیرا بازنشسته شده جای خود را به سرپرست داده است و در این راستا باید در نظر داشت که هم اکنون دو کانون مدیریت بحران شیراز بدون مدیر در حال ادامه فعالیت هستند و چنانچه رویدادی پیش آید، فعالیت های این دو مجموع با سرپرست چندان موثر نخواهد بود.
 

کد خبر 4358364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha