۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳

رئیس پلیس راهور استان ایلام خبر داد:

توقیف ۷۰۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف در ایلام

توقیف ۷۰۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف در ایلام

ایلام-رئیس پلیس راهور استان ایلام از توقیف ۷۰۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف در چهار ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، سرهنگ محسن ناصری  از تشدید برخورد پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف در طرح ویژه تابستانی که از خرداد ماه سالجاری شروع شده خبر داد و عنوان کرد : از ابتدای سالجاری تا پایان تیر ماه ۷۰۵ دستگاه موتورسیکلت توقیف شده و می طلبد که راکبان موتور سیکلت های متخلف مراقب صورت وضعیت خلافی خود باشند.

وی افزود: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات ،کلیه قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسیکلت ها نیز جاری است.

این مقام انتظامی در امور ترافیک تصریح کرد : حرکت در پیاده رو و یا در مسیر خلاف جهت ، ایجاد عمدی صدای ناهنجار حمل بار غیر متعارف ،حرکت نمایشی و مارپیچ و یا تک چرخ ، حمل یدک عدم استفاده از کلاه ایمنی و تردد در خطوط ویژه اتوبوس توسط موتور سیکلت سواران ، تخلف محسوب می شود و ماموران راهنمایی و رانندگی ضمن صدور قبض جریمه ، نسبت به توقف موتورسیکلت به مدت یک هفته در مرحله اول و در صورت تکرار به مدت یک ماه اقدام می کنند.

سرهنگ ناصری، شایع ترین تخلف راکبان موتورسیکلت در استان ایلام را عدم استفاده از کلاه ایمنی عنوان و تصریح کرد : جریمه این تخلف ۶۰هزار تومان است.

وی گفت: در صورت استفاده از کلاه ایمنی خطرات جانی راکبان به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.

رئیس پلیس راهور استان به تشکیل کلاس های آموزشی برای موتورسیکلت سواران قانون گریز اشاره و بیان داشت: کارشناسان مجرب پلیس درصددند با این کلاس ها راکبین موتورسیکلت را با خطرات پیش رو آشنا سازند.

کد خبر 4359035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha