۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۴۵

مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان:

۵ هزار و ۷۹۲ زائر حج تمتع بعد از ۱۰ سال رهسپار خانه خدا می شوند

۵ هزار و ۷۹۲ زائر حج تمتع بعد از ۱۰ سال رهسپار خانه خدا می شوند

اصفهان - مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان گفت: ۵ هزار و ۷۹۲ زائر حج تمتع بعد از ۱۰ سال رهسپار خانه خدا می شوند.

غلامعلی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از پس فردا مصادف با هشتم مردادماه حرکت زائرین به سوی مدینه و مکه آغاز می شود و تا ۱۹ مردادماه حرکت کاروان‌ها ادامه دارد.

وی بیان داشت: امسال پنج هزار و ۷۹۲ نفر زائر حج تمتع داریم که با ۲۱۴ نفر از عوامل ما در حج و زیارت اصفهان، رهسپار خانه خدا می شوند.

مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان از ۴۵ کاروان خبر داد که در قالب ۲۷ پرواز به مکه و مدینه رهسپار می‌شوند و بیان داشت: از این تعداد کاروان، سه کاروان از چهار محال و بختیاری و یک کاروان از یزد است.

وی با بیان اینکه زائرین مکه ثبت نامی های سال ۸۵ هستند، بیان داشت: موردی از انصراف از سوی کسانی که به خاطر مشکل نتوانند به این سفر بروند، نداشتیم.

۴۵ کاروان از اصفهان به حج واجب اعزام می شود

زاهدی با اعلام اینکه سال گذشته زائرین رضایت کامل از برخورد عربستان و مهمان نوازی آنها داشتند که بر اساس توافق نامه های که ما بین دو کشور امضا شد و امسال نیز شرایط مطلوب است، ادامه داد: هنوز سیاستی مبنی بر اعزام زائر به حج عمره وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه از ۲۷ پرواز حج تمتع، ۱۹ پرواز به مدینه بعد و شش پرواز به مدینه قبل می روند، گفت: ۴۵۲ نفر از زائرین حج تمتع از چهار محال و بختیاری و ۱۴۰ نفر از یزد هستند.

مدیر کل حج و زیارت استان اصفهان بیان داشت: از ۴۵ کاروان اعزامی، ۴۱ کاروان از خود اصفهان است.

وی تصریح کرد: مسئولیت معاینات پزشکی بر عهده هلال احمر است و مرکز بهداشت مسئول امور بهداشتی است که اعزامی‌های آنها جدا از آمار اعلامی ما است.

زاهدی اظهار داشت: ما تا سال ۸۶ ثبت نام برای حج تمتع داشتیم که اعزام تمام افراد باقی مانده که نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است تا هشت یا ۹ سال دیگر به زمان نیاز دارد.

کد خبر 4359091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha