۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۶

فرماندار پیشوا:

گشت های مشترک تنظیم بازار در پیشوا افزایش یابد

گشت های مشترک تنظیم بازار در پیشوا افزایش یابد

پیشوا- فرماندار پیشوا بر لزوم تشدید و تدوین برنامه زمانبندی گشت های مشترک کنترل و تنظیم بازار به منظور محدود کردن فضا برای مخلان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عباسی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان شهرستان پیشوا طی سخنانی بیان کرد: توجه به مسئله‌ اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم یکی از موضوعات اصلی و مهم نظام و دولت است.

فرماندار پیشوا گفت: وجود مشکلات اقتصادی کشور را انکار نمی کنیم اما بخش عمده ای از این مشکلات به خصوص در مسائل ارزی ناشی از فضاسازی های روانی است.

وی به بحران های ارزی و اقتصادی کشور در چند ماه گذشته اشاره کرد و گفت: همه مشکلات و بحران های اقتصادی وابسته به مسائل خارجی نیست و بخشی از آن متاثر از داخل کشور است و عدم روشنگری در این رابطه ممکن است تبعات اجتماعی به وجود آورد.

عده ای فرصت‌طلب با سوءاستفاده از مسائل اقتصادی موجب تشدید فشارها بر مردم می شوند

عباسی با بیان این که اظهار کرد:  بسیاری از افزایش و یا نوسانات قیمت ها در کشور متاثر از نوسانات دلار نیست بلکه عده ای فرصت طلب از موقعیت پیش آمده سواستفاده می کنند و موجب  تشدید فشارها بر مردم می شوند و این مهم وظیفه ستاد تنظیم بازار را مضاعف می کند.

فرماندار  پیشوا تامین مایحتاج عمومی مردم و و کالاهای اساسی را از وظایف ستاد تنظیم بازار دانست و اظهار کرد: وظیفه ذاتی دستگاه های متولی است تا همواره نظارت بر بازار را به منظور تامین مایحتاج عمومی مردم در دستور کار خود داشته باشند و در ستاد تنظیم بازار نیز جهت هماهنگی و و همسویی این اقدامات تلاش و برنامه ریزی می شود.

گذر از گردنه بحران اقتصادی همراهی مردم و مسؤولان را می طلبد

وی با بیان این که گذر از گردنه بحران اقتصادی همراهی همه مردم و مسؤولان را می طلبد، اضافه کرد: جلسات باید خروجی های عملیاتی داشته باشند تا بتوان تاثیر آن را در زندگی مردم به وضوح مشاهده کرد.

عباسی با اشاره به رویکردهای ستاد تنظیم بازار گفت: همه اعضای ستاد تنظیم بازار باید با حضور فعالانه و با برنامه در جلسات برای نیل به اهداف پیش بینی شده احساس تکلیف کرده و در حوزه مسؤولیت خود و بر اساس وظایف تعریف شده اقدامات موثری در راستای خدمت به مردم انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت پویایی دبیرخانه و پیگیری مصوبات ستاد تنظیم بازار گفت: اگر مصوبه ای اجرا نشود با مرور و بررسی آن می توان موانع و ایراداتی که در مسیر اجرایی شدن آن وجود دارد را مرتفع نمود تا نهایتا همه مردم از خروجی جلسات منتفع و آثار آن در زندگی مردم نمایان گردد.

عباسی بر لزوم همکاری و تعامل مدیران جهت پیشبرد اهداف شهرستان تاکید کرد و گفت: مدیران باید کمک کنند تا کارها و جلسات از نظر شکلی منظم و از نظر ماهوی خروجی کاربردی داشته باشند و نتایج آن افزایش کیفیت خدمات به مردم باشد.

فرماندار پیشوا با تاکید بر لزوم کیفیت مصوبات و اجرایی شدن آنها خاطرنشان کرد:  یک مصوبه کاربردی بهتر از صد مصوبه ای است که نتوان آن را اجرا و عملیاتی کرد.

عباسی بر تشدید و تدوین برنامه زمانبندی گشت های مشترک کنترل و تنظیم بازار تاکید کرد و بیان داشت: گشت های مشترک باید مستمر و مدون صورت بگیرند تا ضمن محدود کردن فضا برای مخلان اقتصادی بتوان از التهابات و مسائلی که پیرامون موضوعات اقتصادی است و موجب نارضایتی و رنجش خاطر مردم می شود جلوگیری نمود.  

وی ادامه داد: در صورت قصور در گشت های مشترک، عده ای قلیل از این خلاء های موجود سوءاستفاده کرده و تمام زحمات زیر سوال خواهد رفت.  

فرماندار پیشوا با اشاره به ساعات برگزاری جلسات در پایان گفت: با توجه به حجم جلسات، ساعاتی که بدین منظور در نظر گرفته می شود باید به گونه ای باشد تا خدشه ای در رسیدگی به کارها و امورات مردم و روند خدمت رسانی آنها وارد نکند.

کد خبر 4362012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha