۱۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۰۷

گالری گردی در پایتخت

از چوبگریه‌های محرابی تا دیالکتیک فقیهی/ کسی که مثل هیچکس نیست

از چوبگریه‌های محرابی تا دیالکتیک فقیهی/ کسی که مثل هیچکس نیست

نمایشگاه‌های «از چوبگریه‌های»، «دیالکتیک» و «کسی که مثل هیچکس نیست» جمعه ۱۲ مردادماه در گالری های یاسمین، فرمانفرما و شیث افتتاح می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می کنند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه های هر هفته افتتاح می شوند. تابستان به نوعی فصل تعطیلی گالری ها به حساب می آید و به همین دلیل در این فصل تعداد نمایشگاه های هنری کاهش پیدا می کند. در دومین جمعه مردادماه تعدادی نمایشگاه هنری در گالری پایتخت افتتاح می شود که لیست آنها را در زیر می خوانید.

گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران

نمایشگاه نقاشی های نازیلا سلطان زاده با عنوان «حالات درون» از جمعه ۱۲ مرداد در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود و تا ۲۰ مرداد ادامه خواهد داشت. فرهنگسرای نیاوران واقع در خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران است.

گالری فرهنگسرای ابن‌سینا

فصل ششم از نمایشگاه‌های گروهی ۱۰۰هنر با حضور هنرمندان رشته‌های نقاشی، عکاسی و نقاشی‌خط، جمعه ۱۲ مردادماه در گالری فرهنگسرای ابن سینا آغاز به کار می کند. این مجموعه با ایده‌ای نو و با مطرح کردن چالش‌های هنری حدود دو سال است که در زمینه‌های مختلف هنری مانند نقاشی و گرافیک، عکاسی، خوشنویسی، موسیقی، شعر و داستان نویسی، فیلم و انیمیشن، گویندگی و سایر هنرها شروع به فعالیت کرده است. این نمایشگاه تا ۲۵ مرداد در گالری فرهنگسرای ابن‌سینا به نشانی شهرک قدس، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن سینا واقع است.

گالری بنفشه

نمایشگاه گروهی نقاشی با آثاری از پونه اشکواری، ناهید تابش نژاد، رکسانا زینالی، مریم صالحپور، الهام طباطبایی، سمیه قنادی، نسیم وحیدفر و مینا مختارزاده ساعت ۱۶:۳۰ روز ۱۲ مردادماه در گالری بنفشه افتتاح می شود و تا ۱۷ مرداد ادامه خواهد داشت. گالری بنفشه در خیابان شریعتی، خیابان موسیوند، خیابان سلیمانی غربی، شماره ۹۰، طبقه ۴، زنگ ۸ قرار دارد.

گالری سایه

گالری سایه از ۱۲ مردادماه میزبان نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «بعد رفتن» است. گلناز حسن زاده، جاوید تفضلی، سما صفایی و سعید عامری عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند. این نمایشگاه تا ۱۷ مرداد در گالری سایه به نشانی خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ برقرار است.

گالری سایه پلاس

نمایشگاه گروهی چیدمان با عنوان «دیدن» با آثاری از ماهرو صیاد، هانیه شجاع و آلاله امیری ساعت ۱۷ جمعه ۱۲ مردادماه در گالری سایه پلاس افتتاح می شود و تا ۱۷ مرداد ادامه خواهد داشت. گالری سایه پلاس در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ واقع است.

گالری کاما

نمایشگاه آثار مدرنیست های ناشناس ایران از سال ۱۳۰۰ تا ۱۳۶۵ از روز جمعه ۱۲ مردادماه در گالری کاما به نشانی پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴ طبقه دوم برپا می شود و تا ۲۳ مرداد ادامه خواهد داشت.

گالری ایده

نمایشگاه گروهی مجسمه با عنوان «خیال مجسم» به کیوریتوری قدرت الله عاقلی از ۱۲ مرداد در گالری ایده به نشانی میدان هفت تیر، خیابان قائم مقام، میدان شعاع، خیابان هجدهم، پلاک۲۶ افتتاح می شود.

گالری ایده پارسی

نمایشگاه گروهی عکس عکاسان ایماژ با عنوان «انگاره» از ۱۲ تا ۱۷ مردادماه در گالری ایده پارسی به آدرس خیابان شریعتی ، خیابان کلاهدوز ، نرسیده به سه‌راه نشاط ، کوچه اله‌وردی آذر ، پلاک ۲۸ برقرار خواهد بود. گروه عکاسان ایماژ از سال ۱۳۹۴ تشکیل شده است، در اولین نمایشگاه گروهی و رسمی خود تجربیات و گام های نخست را در برقراری ارتباط با مخاطبین بر می دارد. این مجموعه که در دو شاخه پرتره اجتماعی و طبیعت ارایه شده حاصل شور و علاقه به مدیوم عکاسی است که فارغ از سبک و شیوه های خاصی تنها بازتاب دهنده یک ایده و انگاره بنیادی در ثبت جهان پیرامون ماست.

گالری شیث

نمایشگاه نقاشی حورا پیشقدم با عنوان «کسی که مثل هیچکس نیست» از روز جمعه ۱۲ مرداد در گالری شیث افتتاح می شود و تا ۱۷ مرداد ادامه خواهد داشت. گالری شیث در چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو کوچه شیرزاد شرقی قرار دارد.

گالری شکوه

نمایشگاه آثار نقاشی آبرنگ فروغ رشیدی، روز جمعه ۱۲ مردادماه ساعت ۱۶ در گالری شکوه به آدرس فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپا می شود و تا ۱۷ مرداد ادامه خواهد داشت.

گالری خورشید

نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان «مثل فلس های خشکیده ماهی زیر نگاه عابران» به کیوریتوری هدیه دریانی از ۱۲ مردادماه در گالری خورشید به نشانی بلوار آفریقا، بالاتر از پمپ بنزین، کوچه تور، پلاک ۷٠، طبقه یک، واحد یک افتتاح می شود.

گالری هور

نمایشگاه نقاشی های علیرضا باقی از ۱۲ تا ۲۶ مردادماه در گالری هور واقع در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ برقرار خواهد بود. علیرضا باقی در استیتمنت این نمایشگاه نوشته است: «در رو در رویی با سوژه‌ای که مناسب حال هم باشد همیشه این نگرانی هست که جذابیت موضوع و اِلِمان‌ها به صحنه‌ای روایی و تئاترال منجر نشود، آن‌هم در ژانر رئالیزمی که احساس می‌کنم در دلِ کار من وجود دارد. چهار دیواری که گمان می‌رود برآمده از سنت شاقول کشی است و مشتقات ساختاری اخلاقی در پی‌اش ریخته شده، چارچوب و موضوع تابلوهای پیش رو است. علائم و نشانه‌ها بر در و دیوار آن ‌قدر هست تا بشود گلچینی از لحظات متغیر روزها و شب‌های آدم‌های رفته و آمده را در وضعیتی مینیمال اما متکی به فنون بصری و بازشناسی آن‌ها به نحوی که در تماشاگر نیز احساسی مشترک ایجاد کند، مشاهده کرد.»

گالری گلستان

بیست و ششمین «صد اثر صد هنرمند» با ارایه آثاری از ۱۸۲ هنرمند عصر جمعه ۱۲ مرداد افتتاح و تا ۳۰ مرداد هر روز (غیر از پنجشنبه ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ دایر خواهد بود.

از اساتید به نام هنر ایران در کنار نام های جوان آثار چشمگیری در این نمایشگاه به نمایش و فروش گذاشته می شود، از جمله آثاری از بهمن محصص، فریده لاشایی، رضا مافی، محمدعلی ترقی جاه، سیراک ملکونیان، هوشنگ پزشک نیا، محمد احصایی، ایرج زند، ابراهیم حقیقی، میشا شهبازیان، صادق تبریزی، بهمن نیکو، علی گلستانه و شهریار احمدی. قیمت های آثار ارایه شده از ۳۰۰ هزار تومان تا ۸۵ میلیون تومان است.

گالری فرمانفرما

گالری فرمانفرما، از ۱۲ تا ۲۶ مرداد ماه میزبان نمایشگاه انفردی آثار امیررضا فقیهی با عنوان «دیالکتیک» است. «دیالکتیک» بیانگر نگرش این هنرمند به جهان پیرامونش است. نقاشی های امیررضا فقیهی، معرف گفتگوی انسان معاصر در میان تنگناهای سنت و مدرنیته است. او در بخشی از استیتمنت خود سوال و دغدغه اصلی ذهنش را بیان می کند. گالری فرمانفرما واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ است.

گالری سیحون

نمایشگاه نقاشی های نینا رستگار با عنوان «بدون عنوان» روز جمعه ۱۲ مرداد ماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا ،کوچه چهارم پلاک ۱۱ افتتاح می شود. در این نمایشگاه تعدادی از آثار نقاشی و مجسمه هنرمند به همراه نمایش ویدئو آرت به نمایش گذاشته خواهد و همزمان با افتتاحیه اجرای موسیقی زنده متناسب با آثار هنرمند توسط فرهاد وزیری و نیز پرفورمنسی توسط پیمانه سیقلان و نیوشا شهیدان اجرا خواهد شد.

گالری نگر

نمایشگاه انفرادی نقاشی های الیکا کشاورز با عنوان «کجا دنبال مفهومی برای عشق میگردی؟» به کیوریتوری یلدا جمالی از روز جمعه ۱۲ مردادماه در گالری نگر به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک ۳۳، زنگ سوم افتتاح می شود.

هنرمند از کودکی آموخته‌است که گرچه توانایی شنیدن با گوشِ سر را ندارد، اما با گوش دل بشنود و ادراکش را با نور و رنگ خلق کند. عنصر اصلی در خلق آثار نقاشی‌های الیکا کشاورز «نور» است . نوری درخشان که از منبعی از بالا به فضای تیره رنگ تابیده وگویی نویدبخش حضور یک ناجی و در مقابل برای حفظ و رعایت فلسفه‌ تقابل دوتایی نقاب های فرضی را به تصویر کشیده است. هنرمند، در  تصاویرش به وضوح  روایتگر این نکته‌ست که ناجی خیالی بیش از هر چیز عشق و خلوص را جذب می‌کند و به بیان ساده تر عشق دقیقا همان ناجی بشریت است.

گالری یاسمین

نمایشگاه آثار حجمی اردشیر محرابی با عنوان «از چوبگریه ها» ۱۲ تا ۱۷ مرداد در گالری یاسمین به نشانی خیابان خردمند جنوبی، نرسیده به بلوار کریمخان زند، ساختمان افسر، پلاک ٧٠، طبقه اول برقرار است.

گالری نگاه

نمایشگاه نقاشی های نیلوفر کفایتی با عنوان «من و رورشاخ» از روز جمعه ۱۲ مرداد در گالری نگاه به نشانی خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴ گشایش می یابد و تا ۲۴ مرداد ادامه دارد.

روانکاوی و روانشناسی از دیرباز مورد توجه هنرمندان و نظریه پردازان هنر قرار گرفته است به گونه ای که اندیشه های دوتن از مهمترین نظریه پردازان این وادی یعنی فروید و ژاک لکان در آثار هنرمندان نقاش در نقاط مختلف جهان تا عصر حاضر تاثیر بسزایی داشته است. نیلوفر کفایتی نیز به سراغ یکی از آزمون های بصری روانکاوی رفته است. «آزمون رورشاخ» که یک آزمون فرافکنی متشکل از ده لکه جوهر در اشکال متقارن است. هدف کلی آزمون سنجش ساختار شخصیتی مراجع با تاکید بر شیوه های ناهشیار وی در پاسخ دادن به آن است.

گالری آریانا

نمایشگاه آثار حجم و چیدمان سولماز لپنهارد با عنوان «دَم» و با کیوریتوری سام جابر انصاری روز جمعه ۱۲ مرداد در گالری آریانا واقع در الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای خیابان فرشته (شهید فیاضی)، شماره ۹ گشایش می یابد.

گالری شمیده

نمایشگاه انفرادی طرح های ذهنی عاطفه فلاحتی با عنوان «تعارضات دایمی» از ۱۲ تا ۱۷ مرداد در گالری شمیده به نشانی میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی (بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک۸، طبقه اول، واحد۱۲ برقرار خواهد بود.

گالری داربست

نمایشگاه آثار نگار قربانی با عنوان «چیزی غیر از این» جمعه ۱۲ مردادماه در گالری داربست به نشانی خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ افتتاح می شود.

کد خبر 4363804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha