۱۴ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۲۰

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

استان زنجان ۶۹ باب اقامتگاه‌ بوم گردی دارد

استان زنجان ۶۹ باب اقامتگاه‌ بوم گردی دارد

زنجان-مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان رتبه ششم در ایجاد خانه‌های بومگردی در کشور را دارد، گفت: در حال حاضر استان زنجان ۶۹ باب اقامتگاه بوم گردی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران، به ایجاد خانه‌های بوم  گردی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: استان زنجان رتبه ششم در ایجاد خانه‌های بومگردی در کشور را دارد و در حال حاضر استان زنجان ۶۹ باب اقامتگاه‌ بوم گردی دارد.

وی اظهار کرد: تعداد اقامتگاه‌های بوم گردی استان زنجان تا پایان امسال، به بیش از ۱۰۰ باب بوم گردی افزایش می‌یابد که این مهم باعث توسعه اقتصاد در روستاها و افزایش گردشگران می‌شود و این اقامتگاه‌ها ارزان‌قیمت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: توسعه اقامتگاه‌های بوم گری یکی از سیاست‌های حوزه گردشگری زنجان است و بر اساس تفاهم‌نامه بوم گردی استان با دفتر امور روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و میراث فرهنگی زنجان منعقد شد و بر اساس این تفاهم‌نامه ۱۵۰ میلیون ریال برای پنج متقاضی ارائه‌شده است.

رحمتی تأکید کرد: گردشگری روستایی یکی از  راه‌های توسعه پایدار استان زنجان می‌باشد، بنابراین باید برای تحقق این امر مهم توجه شود.

وی گفت: میراث فرهنگی استان زنجان از سال ۹۶ به راه‌اندازی و تأسیس خانه‌های بوم گردی اقدام کرده و استقبال مسافران از این اقامتگاه‌ها بسیار خوب است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان تصریح کرد: تجربه زندگی روستایی برای گردشگران  بسیار خوشایند است و ایجاد این خانه‌ها موجب افزایش جذب گردشگران و ماندگاری آنها در مقاصد گردشگری استان زنجان  می‌شود.

کد خبر 4365826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha