۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۴۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان خبر داد:

استقرار کاروان سلامت هلال احمر اصفهان در سیستان و بلوچستان

استقرار کاروان سلامت هلال احمر اصفهان در سیستان و بلوچستان

اصفهان-مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: با توجه به اینکه هر سال برنامه کاروان سلامت برای ارائه خدمات به مناطق محروم اجرا می شود، این کاروان به منطقه سراوان در سیستان و بلوچستان اعزام شد.

محسن مومنی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اصفهان از ۱۲ مردادماه تاکنون برای کمک به مردم محروم در روستاها و مناطق کم برخوردار سروان در سیستان و بلوچستان مستقر شد.

وی بیان داشت: در قالب کاروان سلامت، پزشک و پیراپزشک داوطلب با تخصص های عفونی، اعصاب و روان، روانپزشک، دندانپزشک، روانشناس، مشاور، دامپزشک، پزشک عمومی، کارشناس شنوایی سنجی، کارشناس غربالگری و آموزش دیابت در قالب تیم های درمانی، فرهنگی، حمایت روانی، خبرنگار، مستندساز و کارآفرین به این منطقه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: در مدت استقرار کاروان سلامت، بیش از سه هزار و ۱۰۰ نفر از ساکنان شهرستان سراوان توسط پزشکان متخصص، عمومی و دندانپزشک داوطلب هلال احمر به طور رایگان معاینه و درمان شدند.

وی تصریح کرد: از زمان استقرار تیم اعزامی هلال احمر استان اصفهان تعداد یک هزار و ۵۵ نفر توسط پزشکان عمومی، ۴۷۴ نفر توسط پزشکان متخصص، ۲۲۵ نفر توسط دندانپزشکان ویزیت رایگان شده و هزار و ۴۰۸ نفر از خدمات پیراپزشکی کاروان بهره مند شدند.

مومنی بیان داشت: همچنین به ۴۸۳ نفر از دانش آموزان منطقه خدمات مشاوره تحصیلی، ۳۶۸ نفر خدمات غربالگری و آموزش دیابت، ۱۲۴ نفر معاینه فیزیکی – حرکتی توسط کارشناسان توانبخشی و ۸۳ نفر خدمات شنوایی سنجی ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: ارائه خدمات مشاوره ای به ۱۷۳ نفر، برگزاری کارگاه کارآفرینی و توانمندسازی برای ۲۵۸ نفر و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به ۲۵۶ نفر از ساکنین منطقه و توزیع ۲۶۵ بسته فرهنگی از دیگر اقدامات کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان اصفهان بوده است.

وی بیان داشت: همچنین برپایی فضای دوستدار کودک، ایستگاه نقاشی، برگزاری مسابقات ورزشی و محلی و ... ویژه کودکان و نوجوانان توسط اعضای داوطلب جوان تیم سحر، از دیگر برنامه های این کاروان بوده است که این روند تا پایان حضور تیم هلال احمر استان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 4369344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha