۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۲۲

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا:

کمبود نیرو و فاضلاب های خانگی چالش های اصلی محیط زیست آستارا است

کمبود نیرو و فاضلاب های خانگی چالش های اصلی محیط زیست آستارا است

آستارا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: کمبود نیرو، فاضلاب های خانگی و برداشت صدف های دریایی از چالش های اصلی محیط زیست شهرستان مرزی آستارا هستند.

محمدرضا روشنی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک هفدهم مرداد روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران با آگاهی بخشی، در حفاظت از محیط زیست نقش اساسی داشته و گام های تحسین برانگیزی در حوزه محیط زیست و زیست بوم منطقه برمی دارند.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست و ضرورت تلاش همگان همراه با فعالیت پرسنل محیط زیست، افزود: در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا هفت محیط بان رسمی در دو پاسگاه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه حراست فیزیکی از مناطق زیست محیطی آستارا بسیار مهم است، گفت: در حال حاضر از حداقل امکانات و تجهیزات برخوردار هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا  فاضلاب های خانگی را از مهمترین معضلات زیست محیطی این شهرستان عنوان و خاطرنشان کرد: ورود فاضلاب های خانگی در کانال های آب، رودخانه و دریا در آستارا مشکل زیست محیطی ایجاد می کند و شهرداری آستارا باید صدور پایان کار آپارتمان ها را منوط به ایجاد انبارهای استاندارد فاضلاب کند تا در ایام پربارش، فاضلاب در معابر جاری نشود.

روشنی با بیان اینکه برداشت صدف از  قسمت تعیین شده سواحل آستارا از دیگر چالش های محیط زیست  منطقه است که متاسفانه دارای مجوزهای قانونی می باشد، تصریح کرد: در یک سال گذشته میزان تخریب و تصرف اراضی حفاظت شده محیط زیست در شهرستان مرزی آستارا به صفر رسیده و به تازگی بخشی از جنگل بی بی یانلو و منطقه کوهستانی حیران برای توسعه اراضی حفاظتی به سازمان حفاظت محیط زیست پیشنهاد شده است.

وی در ادامه  اهمیت مشارکت های اجتماعی در حفاظت از  محیط طبیعی را یاد آور شد و افزود: مناطق حفاظت شده پناهگاهی برای حیات وحش بوده و از اهمیت زیست محیطی و ملی برخوردار هستند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده و از شهرستان های گردشگر پذیر و دارای مناطق بکر جنگلی و کوهستانی کشور محسوب می شود.

کد خبر 4369467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha