۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی گلستان:

۷۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی صاحب شغل می شوند

۷۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه علمی-کاربردی صاحب شغل می شوند

گرگان- رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان گلستان گفت: هدف و مأموریت دانشگاه علمی- کاربردی تربیت نیروی انسانی ماهر است و ۷۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه صاحب شغل می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیراحمد دهقانی، بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: یک خبرنگار جسارت و علم و دانش را همزمان با هم دارد و مؤلفه‌های کنجکاوی، خلاقیت و مسئولیت پذیری هم از مهم‌ترین ویژگی‌ خبرنگاران است.

وی با بیان این که رشته خبرنگاری در مرکز جامع علمی کاربردی زیاد مورد استقبال قرار نگرفت، افزود: رشته‌های روابط عمومی، عکاسی خبری، کارمند حرفه‌ای سینما را به دانشگاه اضافه کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان گلستان گفت: هدف و مأموریت دانشگاه ما تربیت نیروی انسانی ماهر است و ۷۰ درصد از دانش آموختگان ما شغل ایجاد کرده و ۲۰ درصد آن‌ها هم در بدو ورود شاغل هستند.

وی با اشاره به این که باید آموزش را به بخش خصوصی واگذار کرد، گفت: هدف ما افزایش کیفیت است، مراکز ما به اندازه کافی رشد یافته‌اند و از این به بعد باید روی کیفیت آن‌ها تمرکز کرد.

دهقانی با بیان این که تمام دانشگاه‌های علمی- کاربردی ارزیابی می‌شوند، تصریح کرد: تصمیم بر این است که مراکز علمی- کاربردی را براساس معیار کیفیت رتبه بندی شود.

مهارت آموزی شرط اول دانشگاه های علمی- کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان گلستان اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید در جوار صنعت باشد؛ مراکز علمی کاربردی هم باید به دانشجویان مهارت بیاموزند در غیر این صورت با آن‌ها خداحافظی می‌کنیم.

دهقانی افزود: رشته‌های ما دانشگاه‌های نظری متفاوت است؛ ما براساس آمایش استان رشته‌هایی را تعریف می‌کنیم که از جمله رشته‌هایی که امسال اضافه می‌شود کاردانی فنی نقشه برداری کارگاهی، تولیدات گلخانه‌ای و گل‌های زینتی، گردشگری، کارشناس ایمنی سلامت و محیط زیست صنایع است.

تلاش برای ایجاد رشته هتلداری

رئیس دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان گلستان ادامه داد: به دنبال رأی زنی برای ایجاد رشته هتلداری در یکی از هتل‌های استان هستیم.

دهقانی گفت: با شرکت فرآورده‌های نفتی هم مذاکره شده تا برای ۷۰ جایگاه سی ان جی استان تکنیسین پرورش دهیم و از همه دستگاه‌ها می‌خواهیم تا رشته‌های مورد نیاز خود را اعلام کنند.

وی با بیان این که دانشگاه‌های ما بعد از ۱۰ سال اساسنامه دار می‌شوند، افزود: ۹۲۴ مدرس داریم و در تلاش هستیم مدرس خبره که ممکن است در فنی مهارت داشته اما مدرک تحصیلی بالایی ندارد را جذب کنیم.

کد خبر 4369526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha