۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۲۴

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

یکی از شهرهای استان به عنوان پایلویت"شبکه شهر خلاق" انتخاب می شود

یکی از شهرهای استان به عنوان پایلویت"شبکه شهر خلاق" انتخاب می شود

یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تولید، عرضه محصولات وخدمات محلی و تقویت وترویج خلاقیت در حوزه زنان و جوانان یکی از شهرهای استان به عنوان پایلویت"شبکه شهر خلاق" انتخاب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی بعدازظهر چهارشنبه در کارگروه مشترک بانوان و خانوانواده و اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور مشاور وزیر کشور برگزار شد، افزود: شهر سی سخت به عنوان شهر خلاق در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی است.

وی با بیان اینکه احمدی استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه طبیعت گردی پتانسیلهای فراوانی دارد، گفت: این پتانسیل با ایجاد کلبه ها و اقامتگاههای بوم گردی و سنتی و ایجاد کمپهای عشایری می تواند زمینه اشتغالزایی بسیاری را برای مردم فراهم کند.

احمدی افزود: همچنین این استان می تواند تحت عنوان یک برنامه حمایتی در انتخاب و معرفی شهر دوستدار کودک به عنوان پایلویت معرفی شود.

استاندار فرصت سازی برای استان را نیازمند حضور مراکز علمی رشد، شرکتهای دانش بنیان، پارک های علم و فنآوری، بنیاد نخبگان، بخش عمومی و خصوصی، وشهرداریها و دانشگاه ها عنوان کرد.

احمدی همچنین با اشاره به نقش مهم بانوان در توسعه کشور تصریح کرد: یکی از مولفه های توسعه در راستای راهبرد وزارت کشور بحث برابری جنسیتی و توانمندی بانوان در حوزه های مختلف است.

وی افزود: بانوان باید در حوزه های اقتصادی، علمی، اجتماعی و سیاسی فرصت برابر داشته باشند.

احمدی با بیان اینکه در کشور به لحاظ دانش پذیری و دانش آموختگی جامعه زنان در تراز اول قرار داریم، گفت: باید در حوزه تکنولوژی و فناوری اطلاعات با کمک مراکز علمی و دانش بنیان توسعه داشته باشیم و با راهبردهای نوین اشتغال فرصت های جدیدی برای اشتغال و توسعه ایجاد کنیم.

وی خلاقیت های نوآورانه با راهبرد جدید اشتغال را عاملی برای توسعه فعالیتهای مشارکتی حوزه بانوان عنوان کرد.

کد خبر 4369668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha