۱۹ مرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۵۳

امام جمعه ابهر:

بیشتر مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت در زمینه اقتصادی است

بیشتر مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت در زمینه اقتصادی است

زنجان-امام جمعه ابهر گفت: بررسی سیاست های اقتصادی دولت فعلی نشان می دهد که بیشتر مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت در زمینه اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رحیمی در خطبه های نماز جمعه شهر ابهر با بیان اینکه ضرورت اتکا به توانمندی‌های داخلی، تلاش برای رونق تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی هم می‌تواند راهگشا باشد، افزود: باید برخورد با سوداگران و دلالان بازار توسط دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی با جدیت انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ایران با چندین کشور همسایه است و باید از این فرصت ارزشمند استفاده کند، ادامه داد: بهره گیری از دیپلماسی جدید برای ارتباط بهتر با همسایگان و استفاده از مراودات اقتصادی با آن‌ها هم می‌تواند کانال‌های اقتصادی جدیدی برای کشور ایجاد کند.

امام جمعه ابهر گفت: بررسی سیاست‌های اقتصادی دولت فعلی نشان می‌دهد که بیشتر مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت در زمینه اقتصادی است.

رحیمی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند گام‌هایی را در راستای القای آرامش به بازار، نزدیک‌تر کردن جناح‌های سیاسی و ایجاد اعتماد عمومی بر دارد، گفت: ورود نیروهای تازه نفس، مدیر و قوی به دولت فارغ از مسائل جناحی می‌تواند تأثیر مثبتی بر عرصه اقتصادی و سیاسی داشته باشد.

وی اد امه داد: هم اصلاح طلبان و هم اصولگرایان و حتی شخص رئیس جمهور به ضعف کابینه و ناکارآمدی آن تاکید کرده بودند.

امام جمعه ابهر گفت: دعوت باید از اقتصاددانان مستقل و مدیران و سیاستمداران کارآمد است و همفکری تدابیر جدی‌تری متناسب، با شرایط فعلی اتخاذ شود که افزایش همدلی و نزدیکتر کردن جناح‌های مختلف برای عبور از شرایط ویژه پیش رو را در پی داشته باشد.

رحیمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری از سال‌ها پیش برلزوم آمادگی برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان تاکید کرده بودند، گفت: امروز با خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها از سوی آن‌ها، اوضاع را مسئولین به گونه‌ای پیش برده‌اند که معنایش این است که جامعه، اقتصاد و بازار ایران آمادگی کامل برای مقابله با شرایط و مشکلات به‌وجود آمده جدید را ندارد و نسبت به این تحریم‌ها واکنش‌های شدیدی از خود نشان داده است. در حالی که با یک تدبیر عاقلانه و اقدامات انقلابی همه این موارد قابل حل بود.

وی در ادامه به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه الزهرا (ع) اشاره کرد و گفت: مهریه‌های سنگین و چشم هم چشمی‌های بیهوده و قانون‌های دست و پاگیر در حوزه ازدواج در ایران وجود دارد که باید از آنها پرهیز شود.

کد خبر 4370646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha