۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۲

فرماندار بندر جاسک:

دستگاه قضایی به موضوع صید کشتی های چینی در آبهای هرمزگان ورود کند

دستگاه قضایی به موضوع صید کشتی های چینی در آبهای هرمزگان ورود کند

جاسک - فرماندار شهرستان جاسک گفت:دستگاه قضایی به موضوع صید کشتی های چینی در آبهای خلیج فارس که معیشت صیادان جاسکی را با خطر مواجه کرده است با جدیت ورود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رادمهر پیش ازظهر دوشنبه در مراسم تکریم ومعارفه رئیس دادگستری این شهرستان که با حضور مدیر دادگستری کل استان هرمزگان در سالن ولایت این شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد تقی (علیه السلام ) گفت: از زمان حضور حجت الاسلام اکبری در اداره کل دادگستری هرمزگان  تحول بزرگی در مجموعه قضایی استان در حوزه سخت افزاری ونرم افزاری وتوجه ویژه به برقرای عدالت  صورت گرفته است.

رادمهر با اشاره به اینکه رعایت حقوق شهروندی حق مردم این شهرستان است بیان داشت: نارضایتی  مردم بیشتر از کارهایی است  که مفسدان فی العرض  یا مفسدان اقتصادی در سطح کلان کشور انجام می‌دهند و این موضوع سبب  نگرانی مردم بویژه دهکهای پایین جامعه می‌شود.

فرماندار جاسک با بیان اینکه  بخشی ازاین نارضایتی ها از سوی مسئولین نا کارآمد به وجود آمده ، بیان داشت: بایدهمه ما هم دل وپیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در شهرستان گام برداریم ،  وفرماندار بعنوان نماینده عالی دولت ، رئیس دادگستری بعنوان نماینده دستگاه قضایی ونماینده مجلس بعنوان قانون گذار یک دل برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و هیچ دستگاهی حق ندارد جزیره ایی عمل کند.

رادمهر عنوان کرد: مقام معظم رهبری در جواب نامه رئیس قوه قضایی دستور صریح به این موضوع داده‌اند که در هر جا فساد هست باید برخورد صورت گیرد و ما نیز انتظار داریم در استان وحتی  درشهرستان اگر در این خصوص افرادی هستند ،با جدیت وبر اساس آنچه که قانون در مورد انها حکم می کند برخورد شود.

رئیس شورای تامین شهرستان جاسک بیان داشت: نارضایتی هایی که در شهرستان  جاسک در این مدت مشاهده شده  به  موضوع صید آبزیان توسط کشتی های صیادی مرسوم به چینی ها است که مجوز دارند یا ندارند که انتظار میرود دستگاه قضا ودادستان شهرستان واستان به این موضوع با جدیت ورود کند ونحوه صید وفعالیت آنها  برای مردم وساحل نشینان شفاف باشد.

رادمهر گفت: موضوع صیادی کشتی های غول پیکر چینی در آبهای خلیج فارس ومحدوده شهرستان جاسک از طریق دستگاه قضایی استان وشهرستان باید خاتمه پیداکند چراکه این موضوع تمام مردم وصیادان جاسکی را نگران  کرده  ومعیشت وزندگی این قشر را در شهرستان با خطر مواجه ساخته است.

وی تاکید کرد: موضوع دیگری که مردم شهرستان نگران آن هستندودادستان به عنوان مدعی العموم به آن ورد پیدا کند بحث شترهای سرگردان در  جاده های این منطقه است که پیش از این هم سبب حادثه دلخراش برای دادستان سابق این  شهرستان شد ودر این حادثه جان خود را از دست داد.

رادمهر گفت: رسیدگی به بحث زمین خواری وحتی دریا خواری در جاسک یکی از موضوعاتی است که باید پایان یابد  ودرکنار آن   ایست و بازرسی های غیر مصوب باید جمع آوری شود تامرد از حقوق شهروندی وآزادی که قانون برای آنها تدوین کرده است برخوردار باشند.

کد خبر 4373254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha