۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۰:۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

پروژه بیمارستان ولیعصر اراک درصورت عدم تامین بودجه متوقف می شود

پروژه بیمارستان ولیعصر اراک درصورت عدم تامین بودجه متوقف می شود

اراک- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برای تکمیل ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر(عج) اراک نیاز به ۱۴۰میلیارد تومان اعتبار است وچنانچه این مبلغ تامین نشود ادامه ساخت بیمارستان متوقف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن طاهراحمدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک اظهار داشت: تکمیل ساختمان جدید بیمارستان ولیعصر(عج) اراک از جمله مطالبات مردم استان است.

وی افزود: بنا بود فاز اول بیمارستان تا پایان سال ۹۷ به شرط تامین اعتبار تحویل بخش سلامت داده شود و در حقیقت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

طاهر احمدی بیان داشت: برآورد هزینه، در سال ۹۶ برای تکمیل بیمارستان ۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و بنا بود از منابع مختلف از جمله وام بانکی که تعریف شده بود تامین شود و بخش دیگر اعتبار مالی نیز از طریق اوراق خزانه و قسمت دیگر هم از کمک های وزارت بهداشت تامین گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: در سفر هیات دولت در سال ۹۵ به استان مرکزی قرار شد که طی دو مرحله و هر مرحله چهل میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شود، یعنی در سال ۹۵ و ۹۶، مبلغ ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان تزریق شود.

طاهراحمدی با اشاره به اینکه این وعده تحقق پیدا نکرد، تصریح کرد: اگر این وعده اجرایی شده بود می‌توانستیم امسال حداقل یک فاز بیمارستان را به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: متاسفانه از مبلغ تعیین شده کمتر از ۵۰ درصد  محقق شد و همین باعث شد که برآورد هزینه‌ای که برای اتمام این پروژه عظیم به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان تعیین شده بود، هم اکنون با توجه به افزایش قیمت ها به ۱۴۰ میلیارد تومان برسد و اگر در تامین مسائل مالی برای تکمیل بیمارستان حمایت و کمک نشود، این پروژه به تعطیلی کشیده خواهد شد.

طاهراحمدی اظهار داشت: ۶۵ درصد پروژه تکمیل شده و تنها در ۳۵ درصد آن مشکل داریم، اگر این اعتبار تامین شود تا پایان سال ۹۸ پروژه تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: آمار تخت های بیمارستانی بیمارستان های استان مرکزی در شرایط فعلی رضایت بخش نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در بخش دیگر سخنان خود اشاره کرد: احتمالا تا دو هفته آینده اولین بالگرد استان مرکزی با ظرفیت پنج مصدوم در اراک مستقر خواهد شد.

طاهر احمدی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلب دارد و این در حالی است که ۱۸۰ میلیارد تومان بدهکاری دارد.

کد خبر 4373385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha