۲۵ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۵۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  زنجان:

دوام و بقای هر جامعه‌ای مبتنی بر اصول فرهنگ است

دوام و بقای هر جامعه‌ای مبتنی بر اصول فرهنگ است

زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  زنجان گفت: دوام و بقای هر جامعه‌ای مبتنی بر اصول فرهنگ است که هویت جامعه را می‌سازد و مهمترین رکن هویت بخش در هر جامعه‌ای، پیشینه و غنای فرهنگی آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه کرباسی ظهرپنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان، افزود: فرهنگ بنیان جامعه را پی‌ریزی می‌کند،چرا که دوام جامعه به فرهنگ آن بستگی دارد و هویت هر ملت با فرهنگ آن ملت شناخته می شود. 

وی اظهار کرد: ایران دارای یکی از کهن‌ترین و اصیل‌ترین فرهنگ‌های جهان است که سیاست‌گذاران و مسئولان کشور را بر آن می‌دارد که تا برای فرهنگ جایگاه ویژه‌ای در تدوین و تعیین اهداف و سیاست‌های کلان کشوری در نظر بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  از فعالیت ۳۹ موسسه قرآنی در استان زنجان خبر داد و گفت: استان زنجان ۶۵ نشریه محلی و ۱۱ نشریه الکترونیکی و ۹۰ باب کانون‌ آگهی و تبلیغاتی دارد. 

کرباسی  با بیان اینکه تعداد خبرنگاران بیمه شده  در استان زنجان ۷۳ نفر است و رسانه ها در استان فعالیت خوبی دارند، گفت: استان زنجان یکی از کانون‌های تلاقی فرهنگ‌ها و زبان‌ها است و موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ابراز کرد: وجود همبستگی اجتماعی،نشاط جتماعی ، دو زبانه بودن و بالابودن سرانه مطالعه در استان  از شاخصه های مهم استان است.

وی تصریح کرد: دوام و بقای هر جامعه‌ای مبتنی بر اصول فرهنگ است که هویت جامعه را می‌سازد و مهمترین رکن هویت بخش در هر جامعه‌ای، پیشینه و غنای فرهنگی آن است.

کد خبر 4376420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha