۲۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸

امام جمعه ایلام:

اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی در نظر گرفته شود

اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی در نظر گرفته شود

ایلام-امام جمعه ایلام گفت: اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد نقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت:اشد مجازات برای مفسدان اقتصادی و محتکران کالاهای اساسی مطالبه رهبری و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

وی گفت: موضوع احتکار مسئله روز و اخبار احتکار کالاهای اساسی و ضروری مردم توسط محتکران بسیار نگران کننده است. 

وی عنوان کرد: بیانات رهبری در خصوص مذاکره با آمریکا که فرمودند با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد و جنگ نیز نخواهد شد اتمام حجتی برای دولتمردان و قوه قضاییه و تیم اقتصادی دولت است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: رهبر انقلاب به یک نکته در باره بی‌تدبیری مسئولان اجرایی در مدیریت بازار سکه که سبب سقوط  بی‌سابقه ارزش پول ملی شد اشاره کردند که عامل اصلی آن را ضعف و بی‌تدبیری تیم اقتصادی دولت بود.

وی ادامه داد: اعلام نظر قاطع رهبری در خصوص عدم مذاکره با آمریکا تکلیف دولتمردان و بسیاری از مسایل را روشن کرد و فضای غبارآلود و شعار وجود سایه جنگ که طرفداران برجام عنوان می‌کردند و در این مدت بر فضای کشور حاکم کرده بودند و ابتکار عمل را به دست دشمن داد تا با شایعه پراکنی و ایجاد اضطراب در جامعه امنیت عمومی را به چالش بکشد، خنثی کرد.

لطفی تصریح کرد: ارسال نامه ۳۸ اقتصاد دان به رئیس جمهور برای بهبود اوضاع اقتصادی که مورد تائید رهبر معظم انقلاب است خواهان تغییر تفکر اقتصادی دولت شده‌اند.

تقویت بنگاه‌های تولیدی

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در این نامه پیشنهادهای برای حل مشکلات اقتصادی ارائه شده است. اولین پیشنهاد مبارزه فراگیر از طریق محدودسازی یا حذف انواع رانت‌ها به ویژه رانت‌های انرژی لازمه مبارزه فراگیر با فساد و شفاف‌سازی فرایندهای کسب درآمدهای ارزی  است.

وی افزود: دومین پیشنهاد امکانپذیر کردن نظارت‌های همگانی و تخصصی و پاسخگو بودن دولت در باب تک تک موارد تخصیص‌های ارزی و کنترل کردن در هزینه‌ ارزها در خرید کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم و بازنگری در سیاست‌های واردات بود که  جلوگیری از واردات بزرگترین ضربه را به تولید داخلی وارد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: باید با تقویت بنگاه‌های تولیدی از ورود کالاهای خارجی آنهم به صورت قاچاق جلوگیری کند.

وی ادامه داد: ورود آزادگان شیرین‌ترین و زیباترین رخداد تاریخ انقلاب اسلامی است، صبر و بردباری اوج مظلومیت و تحمل شکنجه‌های قرون وسطایی آزادگان عزیز ادامه دفاع مقدس و صدور انقلاب اسلامی در دوران اسارت بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: آزادگان با تحمل درد و رنج و مشکلات دوران اسارت با اعتقاد راسخ به حقانیت انقلاب و امام راحل در پیشبرد اهداف نظام اسلامی کوشیدند.

کد خبر 4376934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha