۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹

توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد؛

چهارمین مرحله دوره تخصصی مدیریت مسجد برگزار شد

چهارمین مرحله دوره تخصصی مدیریت مسجد برگزار شد

چهارمین مرحله از دوره مدیریت تخصصی مسجد با حضور ائمه جماعات نواحی شهیدان مطهری و باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، چهارمین مرحله از دوره مدیریت تخصصی مسجد با حضور ائمه جماعات نواحی شهیدان مطهری و باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد در اردوگاه فرهنگی و تفریحی دانشگاه امام صادق(ع) در شهر دماوند، برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در مرحله چهارم  این دوره گفت: بنا به درخواست ائمه جماعات و پیرو بر فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: امام جماعت مدیر طبیعی مسجد است، این نیاز احساس شد که مبانی مدیریت مسجد به صورت تخصصی به ائمه جماعات ارائه شود.

 حجت الاسلام صداقت در ادامه گفت: پس از درخواست ائمه جماعات و نیازی که مرکز رسیدگی به امور مساجد در ارائه مبانی تخصصی مدیریت مسجد احساس کرد، تمامی ارکان مرکز دست به دست هم دادند تا این دوره تخصصی به نحو احسن و با کیفیت خوبی برگزار شود.

وی افزود: پس از چند ماه تلاش روزانه و مستمر معاونت ها و ادارات مختلف مرکز در برگزاری این دوره تخصصی به این نتیجه رسیدیم که رکن اصلی مدیریت در مسجد برنامه ریزی فرهنگی  است.

 صداقت در ادمه با یادآوری همایش ائمه جماعات در ماه های پایانی سال ۹۶ گفت: یکی از تاکیدات ریاست محترم مرکز رسیدگی به امور مساجد، داشتن برنامه مدون و زماندار توسط ائمه جماعات، برای مساجد است.

وی افزود: این همایش، فرصت مناسبی است تا ائمه جماعات به یک برنامه ریزی موثر، با در نظر گرفتن مبانی مدیریت تخصصی مسجد، دست یابند.

بنا بر این گزارش چهارمین مرحله از دوره تخصصی مدیریت مسجد که به ناحیه شهید مطهری و ناحیه شهید باهنر اختصاص یافته بود، با سخنرانی حجج اسلام نوری معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد و قرائت بیانیه و اسامی برگزیدگان توسط حجت الاسلام صداقت معاون فرهنگی و اجتماعی این مرکز، پایان یافت.

حجت الاسلام نوری ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت مدیریت و برنامه ریزی در مساجد ناحیه شهید مطهری و ناحیه شهید باهنر گفت: این دوره ها بر اساس مساله محوری طراحی شده است و از یکجانبه گویی پرهیز شده به طوری که در این دوره ها، شرکت کنندگان یک مستمع صرف نبودند.

وی افزود: هدف از اجرای دوره های تخصصی مسجد برداشتن گامی موثر در نحوه مدیریت مساجد و مشارکت و همفکری برای آبادانی خانه های خدا بود.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: محور اصلی و خط برنامه‌ای بابت مدیریت مسجد، رعایت اصول برنامه ریزی بود. لذا سعی شد تا صرفا یک باب همکاری و تبادل اطلاعات و تجربه بین مرکز و ائمه جماعات باز شود و الا توضیح مسائل مدیریتی در مدت زمان کوتاه امکان پذیر نیست.

وی افزود: در همایش تخصصی مدیریت مسجد سه اصل در نظر گرفته شده است. اصل اول قنای محتوایی دوره بود تا بر دانش و مهارت های ائمه جماعات بیافزاید، دوم نظم در اجرا بود و در اجرای دوره و برگزاری کلاس‌ها نظم سرلوحه کار بود. سومین رکن هم میزبانی کریمانه از ائمه جماعات بود.

حجت الاسلام نوری در ادامه با توضیح این که؛ دوره تخصصی مدیریت مسجد ویژه ائمه جماعات است گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد در نمایشگاه ‌های آتی میزبان امنا و خدام مساجد نیز خواهد بود.

بنا بر این گزارش در پایان این دوره از ده نفر از ائمه جماعات ناحیه شهید مطهری و ناحیه شهید باهنر که کاربرگ‌های مدیریت و برنامه ریزی را به نحو احسن و با احتساب نوآوری در نحوه مدیریت مسجد را پر کرده بودند، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 4377568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha