۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳

کاروان نور مزین به نام شهدای قرآنی منا؛

جلسات انس با قرآن در بیت الله الحرام برگزار شد

جلسات انس با قرآن در بیت الله الحرام برگزار شد

مقرر شد با توجه به حضور همه اعضای کاروان قاریان نور که متشکل از قاریان و حافظان و اعضای گروه همخوانی و مدیحه سرایی می‌باشند، در حج امسال نام کاروان نور مزیّن به نام شهدای قرآنی منا شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، جلسه انس و معرفت ویژه اعضای کاروان شهدای قرآنی منا در هتل بلدالطیب مکه مکرمه، محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری( مدظله‌العالی) با حضور همه اعضای کاروان قرآنی برگزار شد.

در این برنامه حضرت حجت الاسلام و المسلمین عابدی استاد حوزه و دانشگاه نکاتی نغز و موثر درخصوص تلاوت قرآن کریم برای اعضای کاروان بیان کرد.

عابدی در ابتدای جلسه واژه قاری را در زمان صدر اسلام و اکنون تبیین نموده و در ادامه تفاوت‌های آن‌ها را بیان نمود. سپس ثواب قرائت قرآن و جایگاه تلاوت قرآن در زندگی بزرگان دین و معرفت را به جمع حاضر متذکر شده و در خصوص اثر تلاوت قرآن در زندگی روزمره افراد مطالبی را ایراد کرد.

قابل ذکر است در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر زمانی عضو شورای علمی بعثه مقام معظم رهبری و معاون بین‌الملل حوزه علمیه قم حضور داشت.

با توجه به حضور همه اعضای کاروان قاریان نور که متشکل از ۱۹ نفر از قاریان و حافظان قرآن کریم واعضای گروه همخوانی و مدیحه سرایی میعاد قم می‌باشند، مقرر شد در حج امسال به پیشنهاد اعضای کاروان و هماهنگی با دبیرخانه کمیته اعزام، نام کاروان نور مزیّن به نام شهدای قرآنی منا شود.

بنابر این گزارش، اعضای کاروان قاریان حج تمتع ۹۷ ضمن پاسداشت خون شهدای قرآنی منا، شهید آیت‌الله مویدی‌قمی از اساتید و مفسران قرآن کریم, شهید حاج حسن دانش؛ رتبه اول مسابقات بین‌المللی ایران, شهید حاج سید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، رتبه اول مسابقات بین‌المللی مالزی, شهید حاج امین باوی, شهید حاج فواد مشعلی و شهید حاج محمدسعید سعیدی‌زاده از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم خوزستان، بر این باورند این شهدا در راه اعتلا و تبلیغ قرآن کریم با قلب های آکنده از عطر قرآن و محبت اهل بیت(ع) در سرزمینی مقدس و در حادثه جانگداز منا به شهادت رسیده اند.

بدین مناسبت کاروان نور با افتخار قسمی از ثواب تلاوت‌های خود را به ارواح طیبه این ره‌یافتگان به درگاه خداوند متعال تقدیم می‌نمایند.

کد خبر 4378025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha